جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۷
کد خبر: ۶۹۹۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳

«بابا پنجعلی» در پایتخت 3 به فرهنگ سازی ترافیک می پردازد

یکی از هنرمندان تلویزیون و سینما گفت: جای خالی هنر به ویژه هنر سینما و تلویزیون و به صورت عام رسانه‌ها در حل معضل ترافیک به عنوان موضوعی به ظاهر لاینحل، کاملاً احساس می‌شود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، علیرضا خمسه گفت: اگر خرد در هر جامعه‌ای حاکم باشد، جان و مال آن جامعه حفظ می‌شود و بدون تردید اگر خرد بر رفتار و گفتار ما حاکم باشد، زندگی سهل و ساده می‌شود.

این هنرمند تلویزیون و سینما افزود: خبرنگاران به عنوان جمعی دوست داشتنی، حرف‌های زیادی برای گفتن و کارهای زیادی برای انجام دادن دارند و معضل ترافیک بدون رسانه لاینحل باقی می‌ماند.

وی با اشاره به این که گره کور ترافیک در ایران و در هیچ کجای جهان گشوده نمی‌شود، مگر با یک عزم ملی، اظهار کرد: رسانه‌ها آینه تجلی ملت‌ها هستند و هنر وقتی در خدمت جامعه قرار ‌گیرد، می‌تواند به حل مسائل و مشکلات جامعه کمک کند.

خمسه با بیان این که تا چند دهه پیش حتی در کشورهای اروپایی نیز موضوع ترافیک به عنوان یک معضل جدی مطرح بود، تصریح کرد: البته هنوز هم بسیاری از شهرهای پر جمعیت در سرتاسر جهان با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به این که در کشورهایی مانند فرانسه و ایتالیا، از قالب های مختلف هنر برای حل مسائل و مشکلات جامعه همچون ترافیک استفاده می‌کنند، اضافه کرد: جای خالی هنر به ویژه هنر سینما و تلویزیون و به صورت عام رسانه‌ها در حل معضل ترافیک به عنوان موضوعی به ظاهر لاینحل، کاملاً احساس می‌شود.

خمسه با بیان این که چه در کشورهای توسعه یافته و چه در کشورهای در حال توسعه، دو محور آموزش و پژوهش به عنوان محورهای اصلی توسعه محسوب می شوند، گفت: متاسفانه در کشو ما هنوز به این دو محور به صورت جدی توجه نشده و به عنوان نمونه در حل مسائل و مشکلات اجتماعی از جمله ترافیک به فعالیت‌های آموزشی و کارهای پژوهشی بیشتری نیاز داریم.

وی با تاکید بر این که نوروز امسال سری جدید سریال تلویزیونی پایتخت پخش خواهد شد، افزود: حتماً به آقای مقدم کارگردان و آقای الوند نویسنده این سریال پیشنهاد می‌دهم تا در پایتخت 3، شخصیت «بابا پنجعلی» به عنوان کسی که می‌خواهد گره ترافیک را حل کند، مطرح شود و این نوید را می‌دهم که این سریال امسال بتواند در زمینه فرهنگ‌سازی ترافیک گام بر دارد.
نظر شما