جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۲
کد خبر: ۷۰۳۱۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲
تا زمان نگرفتن تایيد شهرداري پايتخت؛

«تيبا» اجازه ورود به ناوگان تاکسيراني تهران را ندارد

معاون حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران در خصوص خبر ورود 20 هزار خودروي تيبا براي استفاده در ناوگان تاکسيراني کشور، اظهار کرد: تا زماني که توانايي خودروي تيبا براي استفاده به عنوان تاکسي تاييد نشود اجازه ورود آنرا به ناوگان تاکسيراني شهر تهران نخواهيم داد.
به گزارش شهر به نقل از روزنامه ابتکار، سيدجعفر تشکري هاشمي اضافه کرد: بررسي بکارگيري خودروي تيبا در شهرداري تهران هنوز کامل نشده و پس از پايان بررسي‌ها اعلام خواهيم کرد که اين خودرو به درد تاکسيراني شهر تهران مي‌خورد يا نه اما در مورد ساير شهرهاي تهران نيز اين تصميم‌گيري بر عهده خود مسئولان است.


وي با بيان اينکه بکارگيري خودروي 405 براي استفاده در تاکسيراني مناسب نيست، افزود: مصرف خودروهاي 405 فعلي 15 تا 17 در صد کيلومتر يعني سه برابر استاندارد است و به سرعت مستهلک مي‌شود.

تشكري هاشمي افزود: در شوراي عالي هماهنگي ترافيک ويژگي‌هاي خودروي مناسب جهت جايگزيني تاکسي‌هاي فرسوده را مشخص کرده‌ايم که شامل ايمني، راحتي و آلايندگي مي‌شود.

وي تاکيد کرد: براي جايگزيني خودروهاي فرسوده خودرويي که بالاترين امتياز فني را کسب کند در نظر گرفته خواهد شد که شايد اين خودرو تيبا باشد شايد هم خودرويي خارجي وارد كنيم.
نظر شما