جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۹
کد خبر: ۷۰۳۳۸
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
در پی تشدید آلودگی هوا صورت گرفت

درخواست 50 نماینده برای بررسی طرح انتقال پایتخت سیاسی

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با تاکید بر تشدید وضعیت آلودگی هوا در شهر تهران، گفت: 50 نفر از نمایندگان خواستار اولویت دادن به بررسی طرح انتقال پایتخت سیاسی در صحن علنی مجلس شدند که این مهم تقدیم هیات رئیسه شده و قرار است فردا به آن رسیدگی شود.
به گزارش شهر ابوالفضل ابوترابی عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در مورد اولویت قرار گرفتن طرح ساماندهی و انتقال پایتخت سیاسی و اداری در دستور کار صحن علنی مجلس با توجه به تشدید آلودگی هوا، افزود: 50 نفر از نمایندگان با امضای خود خواستار اولویت دادن به بررسی طرح مذکور شدند بنابراین قرار شد این مهم که در حال حاضر تقدیم هیات رئیسه مجلس شده فردا یکشنبه(26 آبان) با اولویت سوم و چهارم در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ساماندهی و تمرکززدایی از تهران در طرح ساماندهی و انتقال پایتخت سیاسی و اداری گنجانده شده که هیاتی 14 نفره با نام شورای عالی ساماندهی و انتقال پایتخت سیاسی-اداری این موضوع را مورد بحث قرار می‌دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری اعضای هیات 14 نفره شورای عالی ساماندهی و انتقال پایتخت سیاسی-اداری، تصریح کرد: رئیس این شورا یا رئیس جمهور است یا معاون اول وی که به همراه نمایندگانی از سه قوا، ستاد نیروهای مسلح، شهردار تهران و وزیر کشور این هیات را تشکیل می‌ دهند.

وی، در مورد مکان مدنظر برای انتقال پایتخت سیاسی-اداری، یادآور شد: مشخص شدن مکان برای انجام این کار بر عهده شورای عالی ساماندهی و انتقال پایتخت سیاسی-اداری که باید بعد از 2 سال تحقیق، اعلام کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر زمان اجرای انتقال پایتخت سیاسی-اداری، ادامه داد: به طور حتم 6 ماه بعد از قانونی شدن طرح مذکور، وزیر کشور مکلف است آن را به اجرا درآورد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: در پی تشدید آلودگی هوا 50 نفر از نمایندگان که اغلب نمایندگان استان تهران هستند خواهان بررسی این طرح با اولویت در صحن علنی مجلس شدند.
منبع: خانه ملت
خبرهای مرتبط
نظر شما