جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۲
کد خبر: ۷۰۸۰۱
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲

تراکم‌هایی که زیر زمین فروخته می‌شود

به رغم انتشار برخی اخبار درباره ساخت و فروش قبرهای چهار طبقه در بهشت زهرا (س) اعضای شورای اسلامی شهر تهران از این موضوع بی اطلاعند و قصد پیگیری آن را دارند.
به گزارش شهر، در پی انتشار اخباری در رسانه ها مبنی بر ساخت قبرهای چهار طبقه در بهشت زهرا (س) از اعضای شورای شهر پرس و جو به عمل آمد که اغلب آنان از این موضوع اظهار بی اطلاعی کردند.

محمد حقانی، عضو شورای شهر در این خصوص گفت: از ماجرای قبرهای چند طبقه بی خبر نیستم، اما از موضوع قبرهای چهار طبقه به صورت خاص خبر ندارم.

وی ادامه داد: ما به عنوان اعضای شورای شهر می توانیم درباره این موضوع سوال کنیم یا تذکر بدهیم. اما می دانم که در گذشته هم به لحاظ کمبود جا و هم به دلیل اصرار برخی افراد که دوست داشتند کنار اعضای خانواده شان باشند و امکان خرید قبرهای کنار یکدیگر وجود نداشت، فروش قبرهای طبقاتی انجام می شد. اما از فروش قبرهای چهار طبقه خبر ندارم.

اقبال شاکری، عضو دیگر شورا نیز گفت: من هم درباره قبرهای چهار طبقه چیزهایی شنیده ام، ولی در جریان جزئیاتش نیستم و چون به تازگی از موضوع با خبر شده ام، هنوز فرصتی برای پیگیری آن پیدا نکرده ام.

وی ادامه داد: ما یک گزارش از عملکرد و اقدامات بهشت زهرا (س) در دستور کار داریم که هنوز بعد از چند هفته عزیزان موفق به ارائه آن نشده اند. من شخصا بازدیدی هم از بهشت زهرا (س) داشته ام، اما این موضوع جدید بوده و قطعا در هنگام ارائه گزارش و در بازدیدی که خواهیم داشت، شخصا از این عزیزان در این خصوص سوال خواهم کرد.

مسعود سلطانی فر، دیگر عضو شورا نیز گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم. در روزنامه درباره آن خوانده ام و هنوز فرصتی برای پیگیری نیافته ام.

اما غلامرضا انصاری، عضو شورای شهر نظری متفاوت با همکاران دیگرش دارد: من هم این موضوع را شنیده ام. البته این قبیل اقدامات به دلیل مشکل کمبود جا صورت می گیرد و شورای شهر هم قصد رسیدگی به آن را ندارد. تنها ضوابط و حدود عرفی و شرعی آن باید رعایت شود.

وی در توضیح گفت: اصولا زمانی که کمبود جا هست، این کارها انجام می شود. در بسیاری از مراکز و اماکن مذهبی نیز در حال حاضر قبرهای چهار و پنج طبقه وجود دارد. البته چنانچه ساخت قبرستان های نواحی مختلف تهران با جدیت پیگیری شود، نیازی به این گونه کارها در بهشت زهرا (س) نیست.
نظر شما