جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۸
کد خبر: ۷۰۸۹۳
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸
شهردار تهران:

ترویج فرهنگ کتابخوانی از مهمترین برنامه‌های شهرداری‌ست

شهردار تهران گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از مهمترین برنامه‌های شهرداری تهران در شهر محسوب می‌شود که در این راستا برنامه‌های خوبی اجرا شده است.
به گزارش شهر، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان که با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، امیر خوراکیان رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همچنین برخی از اعضای شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: بنده مکلف هستم هفته بسیج را به دریادلان بسیجی تبریک، تهنیت عرض کنم.

وی گفت: فرهنگ بسیجی، فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی است و این فرهنگ به ما آموخت که تنها راه نجات و مدیریت درست تأسی به فرهنگ بسیجی است و بسیج حفظ عزت ملی را در عرصه‌های مختلف نشان داده است.

قالیباف خاطرنشان کرد: بسیج یک سازمان منسجم و متبلور است که به برکت انقلاب و نگاه دقیق حضرت امام خمینی(ره)‌ شکل گرفته است.

شهردار تهران در خصوص برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان،بیان داشت:باید مردم را در فرهنگ کتاب‌خوانی دخیل کنیم. کتاب و کتابخانی به عنوان مهمترین حرکت فرهنگی می‌تواند، شهروندان آگاه را در شهر پرورش دهد. بنابراین فرهنگ کتابخوانی یکی از مهمترین برنامه‌های شهرداری تهران در شهر محسوب می‌شود که در این راستا برنامه‌های خوبی اجرا شده است.  

قالیباف با بیان این که باید همه در زمینه ارتقای فرهنگ کتابخانی تلاش کنیم، تاکید کرد: همکاری خوبی بین مجموعه دستگاه‌های دولتی، شهرداری و بخش خصوصی ایجاد شده است، شهرداری تهران امروز رویکرد تبدیل از یک نهاد خدماتی به یک نهاد اجتماعی را دنبال می‌کند و مهمترین نکته همه این بوده است که تلاش کنیم با حرکت‌های فرهنگی و اجتماعی و تربیتی و آموزشی شهرمان را بهتر از گذشته به پیش ببریم، بنابراین در این مسیر حرکت می‌کنیم و امیدواریم حضور دولت جدید شتاب مان در این حرکت را بیش از پیش کند.

وی گفت: اگرچه شهروندان با مشکلات اقتصادی روبرو هستند اما شهرداری تهران به عنوان یک نهاد عمومی و غیر دولتی توجه ویژه‌ای را در حوزه فرهنگ و همچنین فرهنگ کتابخوانی دارد.

مذاکرات ژنو نشان داد که غرب نمی‌تواند با زور به ملت ایران فشار بیاورد

قالیباف در ادامه با تبریک به دولت در خصوص مذاکرات ژنو، گفت: دولت گام اول را با قدرت برداشته است اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که راهی پرخطر و پر از فراز و نشیبی جلوی ما قرار دارد و نیازمند یک وحدت و انسجام در راه پیروزی هستیم.

وی گفت:‌ مذاکرات ژنو نشان داد که دولت‌های غربی نمی‌تواند با قدرت و یکجانبه‌گری و زور به ملت ایران فشار بیاورند و راهی جز گفت‌وگو و متانت و قبول دولت‌ها راه دیگری برای آنها وجود ندارد.
خبرهای مرتبط
نظر شما