جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۶
کد خبر: ۷۰۹۷۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۶
برای سال 2013 در مالزی معرفی شدند

اسامی کامل بهترين‌هاي فوتبال آسيا

مراسم برترين‌هاي فوتبال آسيا در سال 2013 امروز در کوالالامپور مالزي برگزار شد. در این مراسم جواد نکونام موفق به دریافت جایزه بهترين بازيکن سال آسيا نشد و این جایزه به ژانگ ژي از چین رسید.
به گزارش خبرنگار شهر،  مراسم برترين‌هاي فوتبال آسيا در سال 2013 امروز در کوالالامپور مالزي برگزار شد و سوپهارت عنوان برترين بازيکن سال 2013 فوتسال آسيا را از آن خود کرد.

در اين بخش حسين طيبي از کشورمان از باشگاه گيتي‌پسند اصفهان، کائورو موريوکاي از ژاپن از باشگاه ناگوياي ژاپن و سوپهارت از تايلند از باشگاه چونبوري با يکديگر رقابت مي‌کردند.

کامراني فر بهترين کمک داور نشد
ناگي توشيوکو عنوان بهترين کمک داور مرد آسيا در سال 2013 را به خود اختصاص داد. در اين بخش حسن کامراني‌فر از کشورمان با ناگي توشيوکو از ژاپن و ساگارا از ژاپن نامزد شده بودند.

کلاره بهترين کمک داور زن آسيا شد
بهترين کمک داور زن آسيا در سال 2013 به کلاره رسيد.در اين بخش آليسون کلاره از استراليا، سارا هو از استراليا و تشيروگي از ژاپن با يکديگر رقابت مي‌کردند.

ناگاتومو بهترين بازيکن لژيونر آسيا شد
ناگاتومو بهترين بازيکن لژيونر آسيا در سال 2013 لقب گرفت . کيسوکه هوندا از ژاپن از باشگاه زسکا موسکو، سون هيونگ مين از کره جنوبي از باشگاه باير لورکوزن آلمان و يوتو ناگاتومو از ژاپن از باشگاه از باشگاه اينتر ميلان ايتاليا در اين بخش با يکديگر رقابت مي‌کردند.

سيلوا بهترين بازيکن خارجي سال آسيا شد
در بخش بهترين بازيکن خارجي سال آسيا در سال 2013، لوئيس سيلوا گيلرمو عنوان برتر را کسب کرد. در اين بخش داريو کونکا از گوانگژوي چين، دژان داميانوويچ از اف‌سي سئول کره جنوبي و لوئيس سيلوا گيلرمو از گوانگژوي چين با يکديگر رقابت مي‌کردند.

ژاپن،برترين فدراسيون فوتبال در بخش پايه شد
فدراسيون فوتبال ژاپن به عنوان برترين فدراسيون فوتبال در بخش پايه در سال 2013 انتخاب شد. فدراسيون فوتبال هند، ژاپن و ويتنام ديگر کانديداهاي اين بخش بودند.

ميانمار رويايي‌ترين تيم فوتبال شد
رويايي‌ترين تيم و کشوري که توانسته فوتبال را گسترش دهد ميانمار انتخاب شد.

بنجامين ويليامز برترين داور مرد سال آسيا شد
در بخش بهترين داور مرد، بنجامين ويليامز از استراليا، نواف عبدالله از بحرين و يوئيچي نيشي مورا از ژاپن نامزد شده بودند.

چونبوري بهترين تيم باشگاهي فوتسال آسياشد
چونبوري تايلند، گيتي پسند ايران و ناگويا اوشنز ژاپن کانديداهاي انتخاب در اين بخش بودند.

ساکي کو بهترين داور زن آسيا شد
ياماگيشي بهترين داور زن آسيا در سال 2013 شد. کامنوئنگ از تايلند، ريتا قاني از مالزي و ياماگيشي ساکي کو از ژاپن در اين بخش نامزد بودند.

جايزه الماس آسيا به چونگ کره‌اي رسيد
دکتر چونگ مونگ جون که سال‌ها براي بسط و گسترش فوتبال نه فقط در کره جنوبي بلکه در سطح آسيا تلاش کرده، جايزه خود را در مراسم بهترين‌هاي آسيا در کوالالامپور دريافت کرد.اين مقام که در اواسط دهه پنجاه به دنيا آمد، يکي از عوامل اصلي ميزباني جام جهاني 2002 در دو کشور کره و ژاپن بود.

دکتر چونگ که عضو کميته اجرايي فيفا است، جايزه خود را از سپ بلاتر و شيخ سلمان، رئيس فيفا و کنفدارسيون فوتبال آسيا دريافت کرد.

چين بهترين فدراسيون فوتبال شد 
در بخش بهترين فدراسيون سال 2013 آسيا، فدراسيون فوتبال چين حائز رتبه برتر شد.در اين بخش فدراسيون فوتبال چين، فدراسيون فوتبال ژاپن و فدراسيون فوتبال ايران با يکديگر رقابت مي‌کردند از فدراسيون اردن هم تقدير شد.

گوانگژوي چين بهترين باشگاه آسيا شد

 گوانگژوي چين بهترين باشگاه فوتبال آسيا در سال 2013 لقب گرفت. باشگاه‌هاي اف‌سي سئول کره جنوبي، گوانگژوي چين و الکويت از کويت در اين بخش نامزد بودند. معاون شيخ سلمان جايزه اين بخش را اعلام کرد.

تيم زير 20 سال عراق به عنوان برترين تيم ملي فوتبال آسيا

تيم ملي فوتبال کشورمان به عنوان برترين تيم ملي فوتبال سال 2013 آسيا انتخاب نشد. تيم زير 20 سال عراق به عنوان برترين تيم ملي فوتبال آسيا در سال 2013 انتخاب شد. ايران، ژاپن و تيم زير 20 سال عراق کانديداهاي اين بخش بودند.

تيم ملي کره جنوبي برترين تيم زنان آسيا شد

در بخش بهترين تيم فوتبال زنان آسيا، تيم ملي کره جنوبي عنوان برتر را از آن خود کرد.در بخش برترين تيم فوتبال زنان آسيا در سال 2013، تيم ملي زير 19 سال کره شمالي، تيم ملي زير 16 سال ژاپن و تيم ملي زير 19 سال کره جنوبي نامزد دريافت اين عنوان بودند.

تاکموتو برترين مربي زن فوتبال آسيا شد

 در بخش برترين مربي زن فوتبال آسيا در سال 2013، آساکو تاکموتو عنوان برتر را به خود اختصاص داد.در اين بخش آساکو تاکموتو از ژاپن، اسراتوگيوان از تايلند و هوآنگ سان از کره جنوبي با يکديگر رقابت مي‌کردند.

سرمربي سئول برترين مربي مردسال آسياشد

در بخش برترين مربي مرد سال 2013 آسيا رقابت بين چويانگ سو از کره جنوبي، حاکم شکير از عراق و جون سونگ چون از کره جنوبي بود که در نهايت سرمربي اف سي سئول اين عنوان را به خود اختصاص داد.

عدنان و جي بهترين بازيکنان جوان مرد و زن آسيا

علي عدنان جايزه بهترين بازيکن مرد جوان آسيا در سال 2013 را به دست آورد.در اين بخش عبوس بيک، ماختس آليف از ازبکستان و کون چانگ هون از کره جنوبي کانديدا بودند. در بخش دختران نيز از بين بازيکنان چين، ژاپن و کره جنوبي جانگ سل جي از کره جنوبي انتخاب شد. 

جايزه بهترين بازيکن سال آسيا به نکونام نرسيد/ژانگ ژي این جایزه را برد

ژانگ ژي بازيکن تيم گوانگژو و تيم ملي چين بعنوان بازيکن برتر سال 2013 فوتبال آسيا انتخاب شد. جواد نکونام کاپيتان تيم ملي فوتبال ايران و بازيکن استقلال به همراه ها دائه سونگ بازيکن اف سي سئول و تيم ملي کره جنوبي، گزينه‌هاي ديگر کسب اين عنوان بودند.
آخرين بار در سال 2004 علي کريمي از ايران جايگاه اول را به دست آورده بود.

خبرهای مرتبط
نظر شما