جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۷
کد خبر: ۷۱۰۱۹
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
گزارش هفتگی «شهر» از برنامه گالری‌ها/

کم‌رونقی گالری‌های تهران در هفته دوم آذر+عکس

گالری‌های تهران در دومین هفته آذرماه میزبان نمایشگاه‌‌های تازه اما معدودی از آثار هنرمندان هنرهای تجسمی خواهند بود.
به گزارش خبرنگار شهر، گالری‌های هما، سین، خاک، دی، ایده و گلستان از روز جمعه هشتم آذرماه مایشگاه‌های تازه‌ای از هنرمندان تجسمی را میزبانی می‌کنند.

گالری‌های نار، الهه، مهروا،‌ والی، اعتماد، جرجانی، راه ابریشم، اثر، موزه هنرهای دینی امام علی(ع) و پردیس ملت نیز از هفته‌های گذشته نمایشگاه‌‌هایی را میزبانی می‌کنند که در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

«فامیل کیت ماس» در گالری هما
نمایشگاهی از آثار مهسا علیخانی از روز جمعه 8 آذر در گالری هما افتتاح می‌شود. مدیر گالری هما درباره این نمایشگاه نوشته است: «موجوداتی که درون آکواریوم قرار می‌گیرند جهان بیرونی شان توامان انعکاسی از بیرون درون خودشان است ، سری فامیل کیت ماس از مهسا علیخانی چنین تصویر مداخله گرایانه‌ای‌ست؛ ارجاعی که شوخ طبعانه قطعه‌ی امکان ناپذیری مرگ فیزیکی هرست را نیز تداعی می‌کند.»


علیخانی در بیانیه‌ی این نمایش کاربرد عکس در این مجموعه را نوعی سوء استفاده‌ مدیومی می‌نامد و آثارش را ادامه رویکرد هنرمندانی چون پیترو ویتکین ، تیم واکر و دیوید لاشاپل معرفی می‌کند. 
این نمایشگاه تا 19 آذر ادامه خواهد یافت. علاقمندان می‌توانند شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 20 و جمعه‌ها و روزهای تعطیل از ساعت 16 تا 20 به گالری هما واقع در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد یک مراجعه کنند.

طراحی نشانه در گالری ایده
روز جمعه هشتم آذرماه، نمایشگاه گروهی آثار لوگوتایپ و طراحی نشانه هنرجویان مدرسه ایده با عنوان «رها» با راهنمایی ایمان ملاجعفری در گالری ایده برپا می‌شود.
در نمایشگاه «رها» این هنرجویان طرح‌های نشانه‌های تصویری خود اعم از برداشت از چهره، طبیعت، نقوش، اسطوره‌ها و نقش‌های نمادین را در قالب طراحی نشانه و لوگوتایپ به نمایش در خواهند آورد.


این نمایشگاه در راستای اهداف گالری ایده در حمایت از هنرجویان جوان در جهت معرفی آنها به فضای حرفه‌ای هنر و همچنین معرفی نگاه هنری در زمینه گرافیک به جامعه برگزار می‌شود.
نمایشگاه طراحی نشانه «رها» تا 13 آذرماه ادامه دارد و علاقه‌<ندان برای بازدید از آن می‌توانند به گالری ایده واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان خردمند شمالی، خیابان هجدهم، شماره 26 مراجعه کنند.

نقاشی در گلستان
نمایشگاه نقاشی‌های رایکا میلانیان روز جمعه 8 آذر در گالری گلستان افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 13 آذر ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند. گالری گلستان در دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک 34 واقع است.



360 در گالری سين
گالری سین از روز جمعه هشتم آذر میزبان نمایشگاهی از عکس‌های دارا ساجدی با عنوان «360» خواهد بود. این نمایشگاه تا 15 آذر ادامه دارد و گالری سین واقع در شهرک غرب، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، خیابان دوازدهم، پلاک 16، همه‌روزه به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت 15 تا 19 پذیرای بازدیدکنندگان است.

چاپ نقش در گالری خاک
نمایشگاه چاپ نقش‌های مهدی حسینی روز جمعه 8 آذر در گالری خاک افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 25 آذر ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالری خاک واقع در خیابان شریعتی، دو راهی قلهک، خیابان بصیری، کوچه ژیلا، شماره 1 مراجعه کنند.


نقاشی در گالری دی
نمایشگاه نقاشی‌های شیرین بابازاده روز جمعه 8 آذر در گالری دی افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 17 آذر ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند از یک‌شنبه تا چهارشنبه ساعت 15 تا 19 به گالری دی واقع در خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، کوچه عاطفی، پلاک 130 مراجعه کنند.


اسید آمینه‌های چمانی در نار
 جدیدترین نمایشگاه آثار وحید چمانی همچون 7 سال گذشته با عنوان «اسید آمینه» از عصر جمعه اول آذر در گالرى  نار روی دیوار رفته است.


«اسید آمینه ها» تا 13 آذرماه در گالری نار واقع در خیابان ولیعصر(عج)، بین محمودیه و زعفرانیه، پاساژ رولکس، شماره 5 افتتاح ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

چهاربرگ کاربن در الهه
نمایشگاهی نقاشی‌های عیسی جباری ممقانی با عنوان «4 برگ کاربن/5 برگ تکرار» روز جمعه یکم آذر در گالری الهه افتتاح شد. این نمایشگاه تا 11 آذر ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن همه‌روزه به‌جز روزهای تعطیل، از ساعت 16 تا 20 به گالری الهه واقع در بلوار آفریقا، انتهای خیابان گلفام، سمت راست، بن بست امینی، پلاک 3 مراجعه کنند.


برگ‌های سبز در گالری مهروا
گالری مهروا از روز جمعه یکم آذر میزبان نمایشگاهی از آثار نقاشی امین اکبری با عنوان «برگ‌های سبز کوچک» است. این نمایشگاه تا 17 آذر ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 17 تا 21 برای بازدید از این‌آثار به گالری مهروا واقع در خیابان کریمخان، خیابان آبان جنوبی، شماره 38 مراجعه کنند.

مشق‌های درون در گالری والی
گالری والی از روز جمعه یکم آذرماه نمایشگاهی از آثار نقاشی خط احمد محمدپور با عنوان «مشق‌های همیشه‌ی درون ...»  را میزبانی می‌کند. این نمایشگاه تا 12 آذر ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به‌جز جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 برای بازدید از این آثار به گالری والی واقع در میدان ونک، خیابان ونک، خیابان تک جنوبی، خیابان شهید خدامی، پلاک 72 مراجعه کنند.

آتش‌بس در گالری اعتماد
نمایشگاهی از آثار محسن صادقیان با عنوان «آتش‌بس» از روز جمعه یکم آذرماه در گالری اعتماد برپاست. این نمایشگاه تا 12 آذر ادامه دارد و همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت 15 تا 20 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. گالری اعتماد در خیابان با هنر(نیاوران)، سه راه یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان، دو راهی سمت راست، پلاک 4 واقع است.


گروه نقاشان در گالری جرجانی
گالری جرجانی از روز جمعه یکم آذر میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی از آثار الهام فرهادی‌پور، امیر کریمی، بهاره بابائی، سهیل مختار، علی کائینی و محمودرضا زندپور است. این نمایشگاه تا 11 آذر ادامه دارد و گالری جرجانی واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک ۴، زنگ یک، همه‌روزه به‌جز شنبه‌‌ها از ساعت 16:30 تا 20:30 پذیرای علاقمندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

شاخ در راه ابریشم
گالری راه ابریشم از روز جمعه یک آذر میزبان نمایشگاهی از نقاشی‌های هاوار امینی با عنوان «شاخ»  است. علاقه‌مندان می‌توانند تا 18 آذرماه، یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 15 تا 19 و پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.
گالری راه ابریشم در خیابان شهید لواسانی (فرمانیه)، شماره 103 واقع است.


نقاشی در اثر 
«بر بساطی که بساطی نیست» عنوان نمایشگاهی از آثار نقاشی ایمان افسریان است که روز جمعه یکم آذر در گالری اثر افتتاح شده است. این نمایشگاه تا پایان آذرماه ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 11 تا 20 و جمعه‌‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالری اثر واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، شماره‌ 16 مراجعه کنند.


پوسترهای سرخ در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)
به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، نمایشگاه کشوری «سوگواره پوسترهای سرخ» روز سه‌شنبه 21 آبان در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) افتتاح شد.
تمام آثار این سوگواره متعلق به هنرمندانی از استان‌های سمنان، تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، یزد، مازندران، کرمان، اردبیل، لرستان، قم، گلستان، البرز است.
آثاری از مسعود نجابتی، کوروش پارسانژاد، امیر عبدالحسینی، ابوالفضل آقایی، کاظم خراسانی، محمد اردلانی، صالح زنگانه، میثم خالوندی، سید مهدی موسوی، فرهود مقدم ، کوروش شریف، جمال الدین رمضانی، مرتضی رحمتی ، مجتبی قهرمانی ، علیرضا بیت اللهی، نصیر بشیری، مهدی حسینی، علی دل زنده روی ، احمد خان بابایی ، علیرضا بختیاری، هدایت علیپور، مسعود ضرونی و حمید اقدسی یزدلی در این نمایشگاه به نمایش در آمده است.
این نمایشگاه همه روزه از ساعت 9 تا 18 در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) دایر است. موزه هنرهای دینی امام علی (ع) ، در خیابان حضرت ولی‌عصر(عج)، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره 35 واقع است.

عكاسان معاصر ايران در پردیس ملت
٣٦ عكاس برجسته ايرانى  به دعوت گالرى پرديس ملت و نمايشگاه گردانى مهدى مقيم‌نژاد نمايشگاه « به روايت عكاسان معاصر ايران» را برپا کرده‌اند.
این نمایشگاه با حمايت «موسسه تصوير شهر سازمان فرهنگی هنری شهردارى تهران» 72 اثر از شاخص‌ترين مجموعه عكس‌هاى جمعى از هنرمندان پيشرو اين عرصه را به نمایش گذاشته است.
«به روايت عكاسان معاصر ايران» زاويه نگاه نافذ هنرمندان مولفى ست كه با نگاهى تعالى جو پيرامون خويش  را كنكاش و نقد مى كنند و در قابى كه معرف سليقه زيبايى شناسى آنان است ان را ثبت مى كنند؛ خاصه آنكه عكاسان مدعو به اين نمايشگاه آزاد بودند دو اثر برگزيده خويش را به اين رويداد معرفى نمايند٠ 
٣٦ عكاس حاضر در اين رويداد به ترتيب حروف الفبا عبارتند از آزاده اخلاقی، کورش ادیم، آرمان استپانیان، مهرداد اسکویی، مهرداد افسری، جمشید بایرامی، شهریار توکلی، صادق تیر افکن، بهمن جلالی، رعنا جوادی، تورج خامنه‌زاده، محمد خوشرو، گوهر دشتی، جلال سپهر، محمدرضا شریف‌زاده، بهنام صدیقی، سیف‌الله صمدیان، کیارنگ علایی، سمیرا علیخانزاده، شادی قدیریان، علیرضا فانی، کتایون کرمی، محمود کلاری، مجید کورنگ بهشتی، عباس کیارستمی، رضا کیانیان، رومین محتشم، مهدی مقیم‌نژاد، رامیار منوچهرزاده، علیرضا میرزایی، سروش میلانی‌زاده، علی ناجیان، مهرداد نراقی، حامد نوری، داریوش نهداران و مهدی وثوق نیا.
علاقمندان مى‌توانند تا ٢٢ آذر ماه، همه روزه از ساعت 11 تا 21 از اين نمايشگاه واقع در خیابان ولیعصر، بزرگراه نیایش، رو به روی کردستان، سینما گالری پردیس ملت، طبقه 2- ديدن کنند.


نظر شما