جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۴
کد خبر: ۷۱۰۵۴
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱

8 کشته و 45 زخمی در زلزله برازجان/ نیروگاه بوشهر سالم است + عکس

زلزله شدیدی شهرهای بوشهر و برازجان را در ساعت 17 و 21 دقیقه 7 آذر به لرزه درآورد که در پی آن 8 تن کشته و 45 تن نیز زخمی شدند.
به گزارش شهر از بوشهر، به دنبال این زلزله ، تعدادی زیادی از مردم در بوشهر و برازجان، وحشتزده به خیابان ها ریختند.

براساس گزارش سازمان ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله به شدت 5.7 درجه ریشتری در ساعت 17 و 21 دقیقه در برازجان روی داده است.

برازجان لرزید / اعزام 4 تیم ارزیاب به محل حادثه

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: در پی زلزله 5.7 ریشتری عصر امروز برازجان، چهار تیم ارزیاب به منطقه اعزام شدند.

حسین درخشان در تشریح جزئیات این زمین لرزه، گفت: زلزله 5.7 ریشتری در ساعت 17:21 عصر امروز منطقه برازجان را لرزاند.

وی با بیان اینکه این زمین لرزه در مرز استان‌های فارس و بوشهر رخ داده است، گفت: با توجه به شدت زمین لرزه، چهار تیم ارزیاب به منطقه اعزام شدند و اخبار تکمیلی درباره این حادثه متعاقبا اعلام می‌شود. 

خسارت به منازل مسکونی 

 شاپور رستمی معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: تاکنون گزارشی ازتلفات زلزله 5.7ریشتری حوالی شهرستان دشتستان نرسیده اما خسارت هایی به منازل مسکونی وارد شده است.
 
گزارش ها حاکی از ریختن نمای برخی خانه ها و قطعی برق در شهرهای وحدتیه ، دالکی و قسمتی از شهر برازجان است .
براساس این گزارش ها مردم شهرهای دشتستان از ترس تکرار زلزله به خیابان ها و فضاهای باز روی آورده اند. 
برازجان در 65 کیلومتری شرق بوشهر واقع شده است.

7 کشته و 45 زخمی در زلزله

 استاندار بوشهر آخرین تلفات زلزله برازجان مرکز شهرستان دشستان را 8 کشته و 45 زخمی اعلام کرد.

بر اساس این گزارش فریدون حسنوند که پنجشنبه شب در یک گفت وگوی کوتاه تلویزیونی شرکت کرده بود، این خبر را اعلام کرد.
وی در خصوص آخرین تلاش های انجام شده در منطقه اظهار داشت: نیروهای انتظامی و نظامی با حضور در منطقه، کنترل اوضاع را در اختیار دارند.

استاندار بوشهر همچنین تصریح کرد که 80 درصد خرابی های برق و آب و خطوط تلفن رفع شده و مسوولین مربوطه در تلاش برای رفع مابقی آن هستند.

براساس تصاویر منتشر شده از شبکه استانی بوشهر، دیوار بسیاری از خانه ها در شهر برازجان و روستاهای اطراف به شدت تخریب شده است.


سازمان انرژی اتمی: نیروگاه بوشهر به کار خود ادامه می‌دهد / جای نگرانی نیست

 سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت که نیروگاه بوشهر با ظرفیت کامل به کار خود ادامه می‌دهد.

 بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن عرض تسلیت به ملت شریف ایران و به ویژه مردم استان بوشهر و ابراز همدردی با مردم مناطق خسارت‌دیده در زلزله اخیر برازجان، درباره احتمال وارد شدن هرگونه آسیب به نیروگاه بوشهر تأکید کرد، این نیروگاه با ظرفیت کامل به کار خود ادامه می‌دهد.

وی گفت که نیروگاه بوشهربه لحاظ استانداردهای ایمنی از جمله مقابله با زلزله یکی از بهترین نیروگاه‌های جهان بوده و در مقابل زمین‌لرزه‌هایی با ریشتر بالا نیز مقاوم است و از این بابت جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. 



اسکان زلزله‌زدگان برازجانی در 12 اردوگاه/توزیع پتو و موادغذایی

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمراز ثبت 24 پس‌لرزه در برازجان و ایجاد 12 اردوگاه اسکان زلزله‌زدگان خبر داد.

حسین درخشان نیز  در تشریح آخرین روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان برازجان گفت: بر اساس آخرین اخبار دریافتی صبح امروز تاکنون هشت تن بر اثر این زمین‌لرزه جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه در پی وقوع زمین‌لرزه 5.7 ریشتری شب‌گذشته برازجان 203 تن دچار مجروحیت شدند گفت: تنها 73 تن از این مصدومان توسط تکنیسین‌های اورژانس و هلال‌احمر به بیمارستان منتقل شدند و مابقی آنان 130 تن به صورت سرپایی و در محل درمان شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه از شب‌گذشته تا کنون 24 مورد پس‌لرزه گزارش شده است گفت: شب‌گذشته امدادگران اقدام به توزیع چادر و اقلام غذایی و پتو و موکت میان خانواده‌های زلزله‌زده کردند.

به گفته درخشان تنها یک مورد پس‌لرزه بالای پنج ریشتر در منطقه برازجان ثبت شد و مابقی زمین لرزه‌ها بین 2 تا 4 ریشتر بود.

وی با بیان اینکه اسکان اضطراری با اولویت منازل صد درصد تخریب انجام شد، گفت: تاکنون 12 اردوگاه با ظرفیت 380 دستگاه چادر در مناطق زلزله‌زده برپا شده است.

درخشان با بیان اینکه 200 امدادگر در قالب 40 تیم امدادی در منطقه حضور دارند گفت: 45 دستگاه خودروی عملیاتی برای پوشش هرچه بهتر حادثه برازجان در محل حضور دارد.





منبع عکس ها: ایسنا و سایت ناصرون













...




نظر شما