جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۰
کد خبر: ۷۱۲۱۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
معاون شهردار تهران خبر داد:

ناوگان ویژه معلولان افزایش می‌یابد

معاون شهردار تهران با تاکید براین که توجه به تردد راحت و ایمن معلولان و جانبازان از اولویت اصلی برنامه های سال جاری حوزه حمل و نقل و ترافیک است، گفت: در تلاشیم ناوگان خدمات رسانی به قشر معلولان را افزایش دهیم.
به گزارش شهر، معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه 60 دستگاه ون و 20 دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده در پایانه معلولان به جانبازان و معلولان شهر خدمات رسانی می کند، گفت: در راستای تسهیل تردد معلولان و جانبازان در سطح شهر ، در تلاشیم با همکاری شرکت های حمل و نقلی تابعه شهرداری تهران ناوگان خدمات رسانی به قشر معلولان را افزایش دهیم.
 
تشکری هاشمی اظهار کرد: در ابتدای آغاز به کار پایانه معلولان ، 22 دستگاه ون در اختیار سازمان های مردم نهاد جامعه معلولان و جانبازان قرار گرفت تا کمکی باشد برای تسهیل تردد این قشر در سطح شهر ، همچنین 10 دستگاه اتوبوس برای جابه جایی معلولان و جانبازان مناسب سازی شد اما با توجه به اینکه این تعداد اتوبوس و خودرو ون ، جوابگوی نیازهای آنان نبود، تعداد خودروها افزایش یافت.

به گفته وی اکنون 60 دستگاه ون و 20 دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده در پایانه معلولان به جانبازان و معلولان خدمات رسانی می کند. این در حالیست که در راستای تسهیل تردد معلولین و جانبازان در سطح شهر ، در تلاشیم با همکاری شرکت های حمل و نقلی تابعه شهرداری تهران ناوگان خدمات رسانی به این قشر از شهروندان را افزایش دهیم.

تشکری هاشمی تصریح کرد: معتقدیم جامعه معلولان و جانبازان نه تنها باید بتوانند از حمل و نقل عمومی مانند سایر شهروندان بهره مند شوند بلکه باید از حقوق بالاتری برخوردار باشند. براین اساس در تلاشیم که با مناسب سازی بخشی از ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی و تجهیز آن ها به سیستم هایی مانند قفل ویلچر، سیستم بالابر، کمربندهای ایمنی ویژه و... شرایطی را فراهم سازیم که معلولان و جانبازان بتوانند به صورت رایگان با تقبل هزینه های سفر از سوی شهرداری ، به راحتی در شهر تردد کنند.
 
معاون شهردار تهران در خصوص نحوه خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل معلولان گفت : اتوبوس های ویژه معلولان بصورت رایگان و 24 ساعته در خدمت جانبازان و معلولان عزیز بوده همچنین ون های موجود در پایانه نیز معادل یک اتوبوس مجاز به دریافت وجه هستند. معلولان و جانبازان تنها قیمت مصوب بلیط اتوبوس را برای استفاده از ون های پایانه پرداخت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ان دسته از خودرهایی که بصورت دربستی معلول و یا جانبازی را جابه جا می کند برابر نرخ مصوب شورای اسلامی شهر تهران مجاز به دریافت وجه هستند.
 
تشکری هاشمی تاکید کرد: جانبازان و معلولان در صورت مشاهده هرگونه کوتاهی در خدمات دهی و یا دریافت کرایه بیش از مبالغ ذکر شده با سامانه نظارت همگانی شهرداری تهران موارد را مطرح کنند تا پیگیری شود .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه اظهار کرد: همچنین برنامه ریزی های لازم صورت گرفته تا معابری که معلولان از در منزل تا رسیدن به معابر اصلی باید از آنها عبور کنند و در این معبرها مشکلاتی مانند اختلاف سطح، وجود جوی آب و... وجود دارد، مورد مناسب سازی قرار گیرند.

تشکری هاشمی اظهار کرد: مناسب سازی این معابر براساس اطلاعاتی خواهد بود که از مناطق و به کمک سازمان های مردم نهاد جامعه معلولان و جانبازان جمع آوری می شود.
نظر شما