جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۷
کد خبر: ۷۱۲۲۴
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴

معلولان برای راه رفتن هم مالیات می‌دهند!

رییس انجمن حمایت از معلولان با بیان اینکه معلولان توقعی جز داشتن فرصت برابر ندارند گفت: هیچ انسان سالمی برای راه رفتن مالیات پرداخت نمی‌کند، اما معلولان برای خرید تجهیزاتی که به وسیله آن می‌توانند راه بروند مجبور به پرداخت مالیات هستند به طور مثال قیمت عصایی که 12 هزار تومان است با محاسبه مالیات 60 هزار تومان به فروش می‌رسد.
به گزارش شهر،  رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان ضمن انتقاد از حذف روز جهانی اسکان معلولان از تقویم رسمی کشور گفت: زمانی این روز از تقویم رسمی حذف می‌شود که دیگر معلولان مشکل نیاز به مسکن نداشته باشند، اما در حالی که صدها هزار نفر از این افراد با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند حذف آن چندان منطقی به نظر نمی‌آید.

علی همت محمود نژاد افزود: باید فرهنگ سازی در جامعه برای مسائل معلولان انجام شود به طوری که بستری فراهم شود تا فرصت برابر برای حضور معلولان در جامعه وجود داشته باشد.

وی با انتقاد از شرایط اجتماعی نامناسب برای معلولان، عنوان کرد: در بلیط‌های هواپیمایی بسیاری از شرکت‌های مسافربری هواپیمایی قید می‌شود که از پذیرش معلولین معذوریم در حالی که در تمامی جوامع برای معلولان احترام بیشتری قائل هستند.

محمودنژاد در ادامه گفت: ‌در روز جهانی معلولان می‌خواهیم عنوان کنیم که توقعی جز داشتن فرصت برابر نداریم، به این معنی که حق داریم از تمام لوازمی که با استفاه از آن‌ها بتوانیم راه برویم، استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای وسایل مربوط به توانبخشی مالیات و عوارض پرداخت می‌شود گفت: هیچ انسان سالمی برای راه رفتن مالیات پرداخت نمی‌کند، اما معلولان برای خرید تجهیزاتی که به وسیله آن می‌توانند راه بروند مجبور به پرداخت مالیات هستند به طور مثال قیمت عصایی که 12 هزار تومان است با محاسبه مالیات 60 هزار تومان به فروش می‌رسد.
منبع: ایسنا
نظر شما