جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۷
کد خبر: ۷۱۲۷۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶

هوای تهران در شرایط هشدار/بیماران و کودکان در خانه بمانند

شاخص کیفیت هوای تهران امروز با افزایش نسبت به روز گذشته در شرایط ناسالم و هشدار قرار دارد.
به گزارش شهر، شاخص کیفیت هوای تهران اکنون با میانگین 138 بالاتر از حد استاندارد و در شرایط ناسالم قرار دارد. این شاخص روز گذشته 106 و در شرایط سالم بود.

بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت کلیه آلاینده هابه غیر از آلاینده منواکسیدکربن نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هواهم اکنون در شرایط ناسالم برای گروههای حساس است.

گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی نیمه ابری در پاره ای نقاط  غبار صبحگاهی است. به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروههای حساس باقی بماند.

افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی ، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن  از اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون در شرایط ناسالم برای گروههای حساس است.

بنابراین گزارش در شرایط ناسالم توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‎های قلبی و ریوی ، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.
برچسب ها: آلودگی هوا
نظر شما