جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۱
کد خبر: ۷۱۲۸۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸

جشن تولد تئاتری‌های ایران برای «دیوید ممت»

نمایشنامه «آقای شادی» نوشته دیوید ممت به مناسبت شصت‌وششمین سالروز تولد این نویسنده آمریکایی نمایشنامه‌خوانی می‌شود.
به گزارش شهر، این نمایشنامه چهارشنبه 13 آذرماه در خانه تئاتر نمایشنامه‌خوانی خواهد شد.

«آقای شادی» براساس ترجمه محمد منعم و با کارگردانی کمند کاوند نمایشنامه‌خوانی می‌شود و تنها نقش‌خوان آن مهدی شاهدی است اما در کنار او سه هنرمند دیگر تئاتر به عنوان صداپیشه با اجرای این برنامه همکاری دارند.

علی اصغر دشتی کارگردان تئاتر، افسانه ماهیان بازیگر و کارگردان تئاتر و امیر اسمی گرافیست در این برنامه نمایشنامه‌خوانی صداپیشه هستند.

بامداد افشار طراحی صدا را انجام می‌دهد و مریم مالمیر طراح پوستر و بروشور این جلسه نمایشنامه‌خوانی است. گروه اجرایی این اثر تصمیم داشتند روز شنبه 9 آذرماه که دقیقا روز تولد دیوید ممت است، نمایشنامه او را روخوانی کنند اما از آنجا که نتوانستند سالنی پیدا کنند، ناچار شدند برنامه خود را با چند روز تأخیر اجرا کنند.

نمایشنامه «آقای شادی» ساعت 17 و 30 دقیقه روز چهارشنبه 13 آذرماه در سالن اجتماعات خانه تئاتر روخوانی می‌شود.

دیوید آلن مامیت ( David Alan Mamet)‏ متولد ۳۰ نوامبر ۱۹۴۷، نویسنده، فیلمنامه‌نویس و کارگردان آمریکایی است. مامیت همچنین موفق به دریافت جایزه پولیتزر برای نویسندگی فیلمنامه فیلم‌های گلن‌گری گلن‌راس (۱۹۸۲) (Glengarry Glen Ross)‏ و سرعت شخم‌زدن (۱۹۸۸) (Speed-the-Plow)‏ شد.

این هنرمند در شیکاگو ایالات متحده آمریکا متولد شد. پدر و مادرش یهودی بودند. مادرش لنور جون دبیر و پدرش برنارد موریس مامیت وکیل بود. او در دبیرستان فرانسیس دبلیو پارکر شیکاگو تعلیم یافت و در دانشگاه گودارد واقع در ورمونت به تحصیلش ادامه داد.اولین فیلمی که مامیت نویسندگی‌اش را کرد «مرد پستچی همیشه دوبار زنگ می‌زند» ساخت سال ۱۹۸۱ میلادی بود.

او همچنین نویسندهٔ چندین کتاب از جمله «در کارگردانی فیلم» (۱۹۹۲) و «سه استفاده از چاقو» (۱۹۹۶) است. مامیت سال ۱۹۹۰ با هنرپیشهٔ زنی به نام لیندسی کرویس ازدواج کرد و تا سال ۱۹۹۷ با یکدیگر زندگی کردند و دارای دو فرزند به نام‌های ویلا و زوسیا هستند.
منبع: ایسنا
نظر شما