جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۹
کد خبر: ۷۱۳۹۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
در گفت و گو با شهر مطرح شد/

پاسخ معاون شهردار تهران به یک انتقاد/ توسعه مترو در 4 سال آینده اولویت اصلی

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در پاسخ به انتقادهایی مبنی برصرف اعتبار ساخت پل صدر برای توسعه مترو گفت: نگاه تک بعُدی به شهر غلط است و بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک، شبکه معابر پایتخت باید کامل شود.
سید جعفر تشکری هاشمی  در گفت و گو با خبرنگار شهر در خصوص برخی اظهار نظرها مبنی بر این که چرا اعتبار بزرگراه طبقاتی شهد صدر صرف ساخت متروی پایتخت نشد، گفت: این تصور که شهر فقط با یک پارامتر اداره می شود، تصور غلطی است چرا که شهر مثل یک موجود زنده نیازهای مختلف و متنوعی دارد.

 وی افزود: شهروندان از مدیریت شهری انتظارات گوناگونی دارند و مدیریت یکپارچه شهر ایجاب می کند نیازهای شهروندان را پکپارچه ببینیم و اعتقاد داریم نگاه تک بعُدی به شهر غلط است و از این رو نگاه چند بعُدی به شهر را جایگزین آن کرده ایم. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان این تکمیل شبکه معابر پایتخت نیز درحال حاضر یکی از اولویت های و نیازهای مهم شهر است که باید به آن توجه شود، گفت: پیش از ساخت بزرگراه صدر بار ترافیک یک بزرگراه از یک کمربندی ناگهان وارد یک خیابان محلی می شد و ضرورت داشت برای حل این معضل تدبیری شود و همچنان هم بسیاری از معابر شهر تهران نیاز به تکمیل دارند.

وی با اعلام این که بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، شبکه معابر پایتخت باید کامل شود، تاکید کرد: تا کنون حدود 90 درصد معابر شهری تکمیل شده و حدود 10 درصد دیگر باقی مانده اما اولویت اصلی مدیریت شهری در 4 سال آینده توسعه جهشی زیرساخت های حمل و نقل عمومی با محوریت مترو و توجه ویژه به حمل و نقل ریلی است. 

تشکری هاشمی یادآورشد: در سال های گذشته هم  الویت بودجه با حمل و نقل و ترافیک بود اما این الویت بندی به گونه ای بود که در کنار توسعه مترو و اتوبوسرانی، ساخت بزرگراه ها و معابر شهری نیز به عنوان یک نیاز انجام می گرفت اما در 4 سال آینده الویت اصلی شهرداری تهران توسعه مترو است.

اما این که سهم هرکدام در بودجه چقدر باشد این تدبیری ست که شهردار و شورای شهر به گونه است که در 5 سال آینده الویت اصلی مترو شود. اولویت در سال های قبل حمل و نقل و ترافیک بود به این معنا که هم بزرگراه و هم مترو ساخته می شد.

بنابراین گزارش به گفته سردار رحیمی رییس پلیس راهور تهران نیز بار ترافیکی تهران با افتتاح پل صدر در بزرگراه‌های همت، چمران، حکیم و سایر بزرگراه‌ها بطور محسوسی کاهش یافته است.

نظر شما