جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۶
کد خبر: ۷۱۴۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
مدیر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی خبر داد:

توقف خرید 50 نسخه از کتاب‌های تازه ناشران در دولت دهم

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی با تائید متوقف شدن خرید تازه‌های کتاب از ناشران با هدف نمایش در 50 پایگاه تاز‌ه‌های کتاب در سراسر کشور، مشکلات بودجه‌ای را دلیل این مسئله عنوان کرد.
به گزارش شهر، محمد عظیمی، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در پاسخ به این سئوال که دلیل قطع شدن خرید تازه‌های نشر این موسسه از ناشران سراسر کشور چیست؟ ابتدا در توضیح این مسئله گفت: تا بیش از یک سال قبل تعداد 50 نسخه از تازه‌های نشر از ناشران خریداری و در 50 پایگاه تازه‌های کتاب به نمایش گذاشته می‌شد، اما از آن زمان این روند متوقف شده است.

وی درباره تعداد نسخ تازه‌های نشری که از کل ناشران در هر بار چاپ از سوی این موسسه خریداری می‌شد، افزود: این بستگی به تعداد عناوینی بوده که چاپ می‌شده است. یعنی هر ناشر هر تعداد کتابی که منتشر می‌کرد، 50 نسخه از آن را برای این 50 پایگاه ارسال می‌کرد و وجه مربوط به آن هم از طرف معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌شد.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی با تاکید بر اینکه خرید تازه‌های نشر از سال قبل و در دولت قبل متوقف شده است، گفت: این سیاست وزارت ارشاد بوده و به احتمال زیاد کمبود بودجه در آن دخالت داشته است و طبیعتاً اگر این وزارتخانه تصمیم به از سرگیری خرید تازه‌های نشر بگیرد، ما هم در این خصوص اقدام خواهیم کرد.

عظیمی همچنین از برگزاری حدود 11 نمایشگاه استانی کتاب از جمله در در استان‌های البرز و کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال جاری توسط موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران خبر داد.

وی در خصوص برنامه این موسسه برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی کتاب به نمایندگی از دولت ایران گفت: تلاش می‌کنیم در نمایشگاه کتاب هند که بهمن ماه برگزار می‌شود و نیز نمایشگاه‌های کتاب بولونیا و پاریس در اوایل سال آینده شمسی شرکت کنیم. همچنین سعی خواهیم کرد یک نمایشگاه از کتاب‌های ناشران ایرانی را در تاجیکستان برپا کنیم.

به گزارش مهر، در طرح خرید تازه‌های کتاب ناشران، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی به عنوان یکی از بازوهای اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد، 50 نسخه از کتاب‌های چاپ نخست ناشران را که 6 ماه از انتشار آنها می‌گذشت، از آنها تحویل می‌گرفت تا آنها را در 50 پایگاه تازه‌های کتاب در همه استان‌های کشور به نمایش بگذارد. این موسسه با ارائه رسید دریافت این آثار، کتاب‌های مذکور را به استان‌ها می‌فرستاد و ناشران نیز این رسیدها را به معاونت امور فرهنگی می‌بردند و در آنجا وجه خود را دریافت می‌کردند.
برچسب ها: کتاب ، نشر ، خرید
نظر شما