جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۰
کد خبر: ۷۱۴۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
معاون شهردار تهران در گفت‏وگو با «شهر»:

یک میلیون از موتورسیکلت‏های تهران برقی می‎شوند

معاون شهردارتهران با اشاره به اجرای طرح جايگزينی موتورسيكلت‌هاي برقی به جای بنزيني، گفت: یک میلیون از موتورسیکلت‏های تهران برقی می‎شوند.
سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‎وگو با خبرنگار شهر از مذاکره با وزارت صنایع ، معادن و تجارت برای اجرای طرح جايگزينی موتورسيكلت‌هاي برقی به جای بنزيني خبرداد و افزود: این طرح درحال حاضر در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است و موتورسیکلت سازان داخلی بدانند اگراز هم اکنون به فکر تولید موتورسیکلت‎های برقی نباشند، واردکنندگان جای آنها را در بازار خواهند گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: موتورسیکلت سازان داخلی به فکر تولید موتورهای بی کیفیت و نا ایمن و بسیار آلودکننده و پر سر و صدا باشند، بدانند یک میلیون از موتورسیکلت‎های تهران باید به موتورسیکلت‎های برقی مجهز شوند.

وی اظهارداشت: با اجرای طرح جايگزينی موتورسيكلت‌هاي برقی به جای بنزيني، بسیاری از مشکلات تهران حل خواهد شد و اگر این امر در پایتخت نهادینه شود در دیگر شهرها نیز که معمولا از تهران الگو می گیرند، فراگیر خواهد شد.


تشکری هاشمی گفت: بنابراین لازم است، وزات صنایع و موتورسیکلت سازان این موضوع را به عنوان یک خواست جدی مشتریان‎شان بدانند و این ضرورت ایجاد نشود که ما بخواهیم از طریق وارکنندگان موتورسیکلت‎های برقی را به صورت مستقیم وارد کشور کنیم.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: به طور قطع ما برای گسترش موتورسیکلت های برقی و دیگر وسایل نقلیه پاک، تسهیلات تشویقی مناسبی در نظر خواهیم گرفت که در این مورد می توان به رایگان شدن صدور آرم طرح ترافیک برای تمام خودروهای برقی و هیبریدی اشاره کرد.
خبرهای مرتبط
نظر شما