پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۸
کد خبر: ۷۱۶۸۵
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
یازدهمین ویژه برنامه «پرده عشاق» با تجلیل از طیب حاج رضایی برگزار شد/

بعد نیم قرن از درگذشت طیب هنوز از او می‏آموزیم

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه در یازدهمین ویژه برنامه «پرده عشاق»، گفت: طیب حاج رضایی بزرگ مردی‎ست که اکنون نیز بعد از نیم قرن از او یاد می کنیم و درس‎ها می‏آموزیم.
به گزارش خبرنگار شهر،یازدهمین ویژه برنامه «پرده عشاق» به منظور تجلیل از شهید طیب حاج رضایی، حر انقلاب اسلامی و از مفاخر حسینی پایتخت، شب گذشته 19 آذر ماه با حضور اسداله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه،علی قندهاری‏نیا معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و خانواده این شهید در فرهنگسرای خاوران برگزار شد.

بادامچیان در این مراسم با قدردانی از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مسئولان برگزاری ویژه برنامه «پرده عشاق»، این مراسم را شایسته یک فرهنگسرا دانست.

وی در ادامه با اشاره به بخش های مختلف این ویژه برنامه از قاری نوجوان مراسم قدردانی کرد و افزود: خدا را شکر می کنیم به برکت انقلاب اسلامی، فرصتی به وجود آمده است که نوجوانان ما بتوانند به این نحو زیبا و در چنین محافلی قرآن تلاوت کنند. به همین منظور یکی از کتاب های خودم را به این نوجوان هدیه می کنم.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با گرامیداشت یاد و خاطره طیب حاج رضایی و حاج اسماعیل رضایی،اظهارداشت: در آن روزگار اسیر رژیمی بودیم که مزدور آمریکا و غرب بود، رژیم ستمشاهی که ناجوانمردانه با این جوانمردان رفتار کرد.

بادامچیان، جوانمردی،صداقت و غیرت را سه ویژگی زیبا و بارز شهید طیب حاج رضایی دانست و افزود: این شهید بزرگوار و جوانمرد با ایمان به خدا،صادقانه و غیرتمندانه عملکرد و همانند حر در صحنه کربلا، با تغییر در جبهه زندگی‎اش در راه مولایش اباعبدا... حسین قرار گرفت.

وی تصریح کرد: طیب حاج رضایی بزرگ مردی‎ست که اکنون نیز بعد از نیم قرن از او یاد می کنیم و درس‎ها می‏آموزیم.

اوج ذلت و خواری فرعون و نمرود زمان را دیدم

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه در این برنامه همچنین اشاره ای به اظهارات اخیر اوباما رییس جمهور آمریکا در مورد فعالیت های انرژی هسته ای ایران داشت و افزود: در آنجا که وی اذعان داشت که اگر می توانست تمام پیچ و مهره های هسته‏ای ایران را نابود کنند اما نمی شود و نمی تواند، خدا را شکر کردم و در این لحظه اوج ذلت و خواری فرعون و نمرود زمان را دیدم.این از برکت مجاهدت ها و فداکاری های شهدا و انقلاب اسلامی‎ست که این ملت در چنین اقتداری قرار دارد و نه فقط مانع حمله به ایران از سوی دشمنان بلکه مانع حمله به سوریه و لبنان شده است.

در این مراسم فرزندان طیب حاج رضایی و حاج اسماعیل رضایی به بیان خاطراتی از پدرانشان در زمان حضور در زندان های سمتشاهی و دلاورمردهای این بزرگواران پرداختند.

فاطمیان پور مدیر فرهنگی هنری منطقه 15 نیز در این مراسم از  پرده عشاق به عنوان پرده عشاقی نوکران امام حسین (ع) یاد کرد.

نوای ضرب زورخانه‏ای با اجرای استاد شیرخدا، اجرای تعزیه و نمایش از دیگر برنامه های یازدهمین ویژه برنامه «پرده عشاق» در فرهنگسرای خاوران بود.

ویژه برنامه «پرده عشاق» با هدف گسترش فضایل اخلاقی با تمرکز بر اخلاق عمومی و معرفی و تکریم مفاخر حسینی توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شود.

نظر شما