جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۴
کد خبر: ۷۱۸۳۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
سینمای ایران آتش گرفت/

نجات 200 تن از آتش‎سوزی سینما/ مسئولان سینما:23 نفر درسالن بودند!

درحالی که سازمان آتش‎نشانی از جلوگیری از بروز یک آتش‌سوزی بزرگ در سینما ایران و نجات 200 تن در شب گذشته خبرداد، یکی از مسئولان این سینما مدعی شد که تنها 23 نفر در سالن سینما بوده و اتفاق خاصی در این مجموعه رخ نداده است و حریق پیش از حضور آتش نشانی توسط دست اندرکاران تاسیسات این سینما خاموش شد.
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفت‎وگو با خبرنگار شهر با رد این دعا، تاکید کرد: در حادثه آتش سوزی شب گذشته سینما ایران واقع در مجموعه فرهنگی هنری تهران، بیش از 200 نفر از شهروندان با کمک نیروهای آتش نشانی از سینما به سلامت و بدون آسیب دیدگی از میان دود ناشی از این آتش سوزی خارج شدند. 


سخنگوی سازمان آتش نشانی در مورد جزئیات بیشتر این حادثه گفت: بروزاین حادثه در ساعت 18:51 دقیقه دیشب به سامانه 125 اطلاع داده شد که ستاد فرماندهی این سازمان باتوجه به اهمیت محل بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه های 73، 2، 18، 53، 31، گروههای امداد و نجات 12 و 13 به همراه دو دستگاه خودروی نردبان آتش نشانی ونیز دو دستگاه خودرو حامل دستگاه های تنفسی را به محل آتش‌سوزی واقع در خیابان شریعتی، ابتدای خیابان بهار اعزام کرد.

آتش سوزی  از قسمت سقف تاسیسات سینما شروع شد


وی اظهارداشت: آتش سوزی از قسمت سقف تاسیسات سینما به وسعت حدودا 500 مترمربع که از جنس سقف کاذب، کامپوزیت و مواد قابل اشتعال بود شروع شد به طوری که شعله های آتش دراندک زمانی تمامی فضای آن را در برگرفت.

وی با اشاره به این که شعله های آتش درحال سرایت به بخش های داخلی تاسیسات و همچنین سالن اصلی نمایش بود، افزود: چون زمان اکران فیلم بود بیش از 200 نفر از تماشاگران مشغول تماشای فیلم بودند که ناگهان دود زیادی داخل سینما را فرا گرفت.


ملکی در مورد نحوه عملیات اطفای این آتش سوزی گفت: آتش نشانان در ابتدا به چند گروه تقسیم شدند و گروهی از آنان پس از قطع گاز و برق و ایمن سازی کامل محل، با استفاده از تجهیزات انفرادی کامل، دستگاه تنفسی و کشیدن چندین رشته لوله آبدهی، به طبقه دوم سینمارفته و آتش‌سوزی قسمت تاسیسات را مهار و خاموش کردند و مانع از سرایت آتش به قسمت های دیگر و سالن سینما شدند.

5 ایستگاه عملیات کردند و یک آتش نشان آسیب دید


سخنگوی سازمان آتش نشانی با اعلام این که تمامی تماشاگران وهمچنین کارکنان سینما توسط نیروهای آتش نشانی از محل آتش سوزی به سلامت به بیرون از سینما انتقال یافتند، اضافه کرد: درجریان این حادثه یک نفر از آتش نشانان در حین عملیات از ناحیه گردن آسیب دید که توسط عوامل اورژانس در محل به طور سرپایی مداوا شد.

وی همچنین تصریح کرد: در این حادثه 5 ایستگاه و یک نردبان درگیر عملیات شد و دو ایستگاه هم در اطراف محل آتش سوزی به حالت آماده مستقر شد تا درصورت نیاز وارد عملیات شود.

ملکی پایان این عملیات را ساعت 19:30 دقیقه اعلام کرد و افزود: دراین آتش سوزی به هیچ کس آسیب جانی نرسید اما خساراتی به تاسیسات سینما وارد شد.

وی درخصوص علت بروز این آتش سوزی گفت: با خاموش شدن کامل آتش گروهی از کارشناسان آتش نشانی تحقیقات خود برای یافتن علت وقوع این آتش سوزی آغاز کردند اما تا به این لحظه علت آن مشخص و قابل اعلام نیست.

سخنگوی سازمان آتش نشانی یادآور شد: این سینما قبلا توسط کارشناسان آتش نشانی مورد بازدید ایمنی قرار گرفته و توصیه ها و تذکرات ایمنی لازم نیز به مسئولان آن ارائه شده بود.


تنها 23 نفر درسالن بودند و خودمان آتش را خاموش کردیم!؟

بنابراین گزارش امیر قطبی مشاور مدیر سینما ایران شب گذشته در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا با انتقاد از رسانه هایی که از نجات 250 مخاطب از این سینما خبر داده بودند گفت: آتش سوزی در این سینما از سوی برخی رسانه ها بزرگنمایی شده درصورتی که اتفاق خاصی در این سینما رخ نداد.سینما ایران در روز شنبه 250 مخاطب ندارد. تنها 8 مخاطب در سالن شماره دو تماشاگر فیلم عملیات مهد کودک و حدود 15 نفر نیز مخاطب فیلم جیب بر خیابان جنوبی در سالن شماره 1 بودند و سالن شماره 2 نیز تعطیل بود. 

وی با اشاره به آتش گرفنن بخشی از پشم شیشه های دستگاه های هواساز در پشت بام سینما ایران مدعی شد: آتش  پیش از حضور نیروهای آتش نشانی توسط دست اندرکاران تاسیسات این سینما خاموش شد و حضور آتش نشانی در مقابل سینما موجب تجمع مردم شد.

نظر شما