جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۹
کد خبر: ۷۲۰۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
ایازی خبر داد:

قالیباف به تماشای رستاخیز نشست/حمایت شهرداری از فیلم درویش

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اعلام خبر حمایت شهرداری تهران از فیلم «رستاخیز» گفت: حمایت از این فیلم بر اساس رویکردهای مدیریت شهری صورت گرفته است.
به گزارش شهر، محمدهادی ایازی با اشاره به اینکه فیلم رستاخیز با موضوع تاریخی ، مذهبی و حماسی از سوی یکی از برجسته ترین کارگردانان سینمای ایران ساخته شده است،اظهار کرد: شهرداری تهران در راستای حمایت از آثار هنری و صنعت سینما و نیز در راستای رویکردهای کلان فرهنگی شهرداری در ارتقاء بینش دینی شهروندان ، حمایت از آثار هنری چون رستاخیز را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به حمایت شهرداری تهران از ساخت فیلم های نارنجی پوش مهرجویی و بوسیدن روی ماه همایون اسعدیان گفت: تا کنون فیلم های مورد حمایت شهرداری تهران با استقبال خوب شهروندان مواجهه شده است و توانسته پیام های ارزشمندی همچون رعایت آموزش های شهروندی به جامعه و تاکید بر نگاه مذهبی را منتقل کند.

ایازی افزود: فیلم رستاخیز هم علاوه بر آنکه نام کارگردان مطرح سینمای ایران ،احمدرضا درویش را با خود دارد در جایگاه یک فیلم تحسین برانگیز، قیام امام حسین (ع) و وقایع عاشورا را به تصویر کشیده است. 

وی تصریح کرد : از آنجا که در سینمای ایران کار مذهبی کمتر انجام شده و به نظر می رسد از لحاظ تولید آثار مذهبی و دینی در عرصه هنر نمایش با کمبود مواجه هستیم و با توجه به رویکردهای مدیریت شهری ، حمایت از فیلم رستاخیز در دستور کار شهرداری قرار گرفته است. 

بنابراین گزارش،فیلم سینمایی رستاخیز با مضامین تاریخی، مذهبی و حماسی سینمای ایران، از مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا را روایت می کند.

همچنین اين پروژه بزرگ سينمايي، به دلیل بهره مند شدن از هنرمند نامي عرصه‌ي موسيقي و برنده جايزه اسکار، استيفن واربک و تدوین آن توسط «طریق انور» تدوین‌گر معروف و نامزد دریافت اسکار و نیز پشت سر گذاشتن تمام مراحل فنی در استودیو «مولینر» لندن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این فیلم به ‌سه زبان و با ‌سه نام متفاوت به نمایش درخواهد آمد. زبان اصلی فیلم سینمایی «روز رستاخیز» فارسی خواهد بود و به زبان‌های عربی و انگلیسی دوبله و اکران خواهد شد.

علاوه بر «‌روز رستاخیز‌» که نام فارسی فیلم است، یوم الحُرّیه (روز آزادی‌) نام عربی فیلم و He who said no (آنکه گفت نه‌) نام انگلیسی فیلم خواهد بود و زیرنویس فیلم به زبان‌های مختلف پیش‌بینی‌ شده است.

بر اساس این گزارش دکتر قالیباف و ایازی در یک اکران خصوصی با اهالی هنر از این فیلم دیدن کردند.
نظر شما