جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۹
کد خبر: ۷۲۰۵۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸
مديرعامل مترو در بازديد از نيمه شمالي خط 3:

93 سال مترو است

مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) تاكيد كرد: بايد از نگاه مثبت و حمايتي شوراي اسلامي شهر، شهرداري تهران و دولت محترم به توسعه مترو پايتخت به نحو شايسته بهره گرفت.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه(مترو) مهندس هابيل درويشي امروز در بازديد هفتگي از عمليات ساخت نيمه شمالي خط 3 مترو تهران در جمع پيمانكاران و مشاوران اين پروژه با اشاره به اين كه در انجام امور مترو نگرشي استراتژيك به مديريت جهادي داريم گفت: خوشبختانه بخش خصوصي فعال در ساخت مترو تهران، خود را با فرهنگ و مديريت كار ميداني و جهادي حاكم در اين سيستم هماهنگ كرده و كارها به‌خوبي و متفاوت از گذشته پيش مي‌رود.

وي به افزايش بودجه مترو در مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران براي سال آينده و اعلام حمايت بيش از پيش شهرداري تهران و نيز انگيزه دولت براي تخصيص اعتبار به توسعه مترو پايتخت اشاره كرد و گفت: بايد از اين فرصت به نحو شايسته بهره بگيريم چرا كه با فضاي موجود، سال 1393 را سال مترو  مي‌دانيم.

مديرعامل شركت مترو تهران اتمام عمليات نيمه جنوبي خط سه مترو در شرايط سخت تحريم‌ها و مشكلات اقتصادي را مرهون باورپذيري به شعار "مي‌توانيم" دانست و افزود: مجموعه مترو با اين اقدام بزرگ، امروز به الگوي عمل تحقق شعار "مي‌توانيم" براي ديگر مجموعه‌ها در كشور  مبدل شده و مي‌رود تا با تكميل نيمه شمالي اين خط  به طول 17 كيلومتر كه انشاء الله پايان سال كاري آينده به اتمام خواهد رسيد به معناي واقعي كلمه حماسه ماندگار اقتصادي را در تاريخ انقلاب ثبت كند.
درويشي با اظهار خوشوقتي از هماهنگي و همكاري مثال زدني امروز مجموعه تلاشگران(مديران و كاركنان) در ساخت و توسعه مترو تهران بيان داشت: اين هماهنگي حاصل پذيرش اعتقادي و باور قلبي به فرهنگ جديد كار و مديريت ميداني و جهادي پيمانكاران و بخش خصوصي حاضر و فعال در مترو است.

مديرعامل مترو تهران برنامه‌محوري، زمانبندي و الويت‌بندي پروژه‌ها و مديريت ميداني هماهنگ را از جمله ضروريات كار پيمانكاران دانست و افزود: اگر چه برنامه كلان و اولويت‌دار، اتمام ساخت 17 كيلومتر باقي مانده از 37 كيلومتر خط سه تا قبل از پايان سال كاري 1393 است اما مديريت پيشرو، هوشمندانه، علمي و دانش محور ايجاب مي‌كند كه بر اساس فاز بندي جلو برويم تا به اقتضاي شرايط و پيشرفت كار، بخشي از پروژه را براي خدمات‌رساني فعال كنيم نه اين كه در انتظار اتمام همه 17 كيلومتر و بهره‌‌برداري يكجا باشيم.

درويشي تاكيد كرد: امروز اولويت كار مترو تهران، ساخت نيمه شمالي خط 3 است، ضمن این كه در دیگر خطوط در حال ساخت نیز فعالیت‌ها در جریان است.    
    
خط 3 مترو تهران به طول 37 كیلومتر به عنوان طولانی‌ترین خط مترو خاورمیانه، جنوبی‌ترین نقطه شهر (بزرگراه آزادگان) را به شمال شرقی تهران(میدان قائم) متصل می‌كند و تاكنون در دو مرحله، بخش میانی به طول 7 كیلومتر بهره برداری و بخش جنوبی به طول 12 كیلومتر راه انداز ی آزمایشی شده است كه مابقی آن با فاز نیمه شمالی در حدفاصل ایستگاه مصلی تا میدان قائم در یك سال كاری به اتمام خواهد رسید.
برچسب ها: مترو
نظر شما