در بازدید اعضای کمیسیون عمران شورای شهر از خط 3 عنوان شد:
دولت سهم خود را در توسعه مترو پرداخت کند
اعضای کمیسیون عمران شورای شهر تهران از خط 3 مترو بازدید و بر پرداخت هر چه سریعتر اعتبارات مترو توسط دولت تاکید کردند.
به گزارش شهر به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهر ی تهران و حومه(مترو) اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در بازدید صبح روز پنجشنبه خود از بخش شمالی خط 3 مترو حدفاصل میدان قائم (ازگل) تا مصلی تهران در جریان مراحل حفاری و ساخت پروژه تونل 17 کیلومتری این بخش از مترو قرار گرفتند و سطح کارهای انجام شده در این بخش را با وجود مسایل و کمبودهای بودجه ای و اعتباری قابل ارزش و تقدیر توصیف کردند.
در این بازدید 3 ساعته احمد دنیامالی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل، ابوالفضل قناعتی و محسن سرخو از اعضای این کمیسیون به همراه هابیل درویش، مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه حضور داشتند.
احمد دنیامالی، رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در این بازدید گفت: یکی از اولویتهای جدی شورای چهارم، توسعه حمل و نقل عمومی به خصوص مترو برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک است و امیدواریم با کمک شهرداری تهران به شرکت مترو، در پنج سال آینده شاهد یک تحول اساسی در مترو باشیم و مترو بتواند اقدامات خود در بخش توسعه را به خوبی اجرایی کند.
وی افزود: در بخش تجهیزات در حال حاضر 1100 واگن در حال بهرهبرداری است که امیدواریم در برنامه پنج ساله، این تعداد را به 2000 واگن برسانیم.
دنیامالی با اشاره به بازدید از نیمه شمالی خط 3 مترو، افزود: از 37 کیلومتر خط 3 که به زودی 20 کیلومتر آن به بهره برداری خواهد رسید 17 کیلومتر در بخش شمالی در حال ساخت است و تلاش میکنیم در این امر تسریع شود و این خط زودتر به بهرهبرداری برسد. خط 3 متروی تهران خط ارزشمندی است که ایستگاههای مهم زیادی از جمله راهآهن در آن قرار دارند.
وی افزود: در متمم بودجه سال 92 تلاش کردیم که حدود 350 میلیارد تومان در آخر سال به شرکت مترو تخصیص دهیم. برآوردی که شرکت مترو برای سال 93 دارد، حدود 2000 میلیارد تومان است که بخشی از آن از منابع شهرداری است و بخشی از طریق فاینانس باید تامین شود و امیدواریم کمکهای دولت هم در این بخش موثر باشد.
رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران تاکید کرد: هدف اعضای شورا این است که چه فاینانس تامین شود و چه تامین نشود، کار مترو پیش برود.
وی در مورد سهم دولت در قبال توسعه خطوط مترو نیز گفت: طبق قانون، 50 درصد اعتبار را دولت باید تامین کند و امیدواریم با تعاملات صورت گرفته در سال 93، دولت سهم خود را در توسعه مترو پرداخت کند.
دنیامالی افزود: این نوید این را به مردم تهران میدهیم که نگاه برنامهای و بودجهای شورای شهرچهارم، نگاه توسعه مترو و سایر وسایل حمل و نقل عمومی است.
محسن سرخو، عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران نیز با تاکید بر اولویت شورای چهارم در توسعه حمل و نقل عمومی، گفت: خوشبختانه شهرداری نیز این اولویت را پذیرفته و در همین راستا در سالهای 95-93 امیدواریم خطوط 3، 6 و 7 مترو به طور کامل به بهرهبرداری برسد و در دو سال پایانی برنامه پنج ساله دوم؛ یعنی سالهای 94 و 95، بخشهای عمده خطوط 8 و 9 و قسمتهایی از خطوط اکسپرس (سریعالسیر) که ارتباط تهران با شهرهای اطراف را برقرار میکند، انجام شود.
گزارش خطا
پسندها:
۰
ارسال نظر
آخرین اخبار