جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۶
کد خبر: ۷۲۴۷۸
|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
در هم‎انديشي دانشگاهيان و مدیران در حوزه انرژي‌هاي نو مطرح شد:

استفاده از انرژی‎های نو از الویت‎های شهرداری شود

قائم مقام معاونت خدمات شهري تهران گفت: بايد فرهنگ سازي در زمينه استفاده از انرژي هاي نو يكي از اولويت‌هاي فعاليتهاي شهرداري تهران قرار گيرد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران "نشست هم انديشي فرهيختگان و دانشگاهيان در حوزه انرژي هاي نو در كلان شهر تهران" در منطقه 2 برگزار شد.

مهندس باقرصاد  قائم مقام معاونت خدمات شهري با اشاره به اين كه بايد در زمينه انرژي‌هاي نو فرهنگ سازي شود گفت لازم است با يك عزم قوي براي پيش برد اين هدف اقدام شود. 

وي در ادامه به لزوم استفاده از منابع موجود در شهر تهران مثل فاضلاب شهري، پتانسيل درياچه چيتگر، چاه‌هاي بلا استفاده و شيرابه‌هاي شهري براي توليد انرژي از جمله توليد برق و گاز اشاره كرد.

مهندس جعفري قائم مقام ستاد محيط زيست و توسعه پايدار  در ادامه اين نشست با بيان اين مطلب كه استفاده از انرژي‌هاي نو در دنيا رو به افزايش است،گفت: گسترش استفاده از انرژي‌ خورشيد، توربين‌هاي بادي و ساير انرژي‌هاي تجديدپذير در ايران نياز به عزم جدي دارد.

جعفري در ادامه گفت: برگزاري اين نشست‌ها بايد تداوم داشته باشد تا بتوانيم با افراد صاحب نظر و متخصص در حوزه انرژي‌هاي نو به منظور بررسي راه‌هاي مناسب در جهت استفاده هر چه بهتر از انرژي‌هاي تجديد پذير به تبادل نظر بپردازيم.

در ادامه اين نشست دكتر عباسپور رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم تحقيقات،  با تاكيد بر اينكه دنيا در بعد استفاده از انرژي‌هاي نو بسيار جلوتر از ايران است گفت فعاليت‌ها در اين زمينه در ايران بايد به صورت تصاعدي زياد شود.

وي در ادامه به طرح 2020  اروپا اشاره كرد كه در اين طرح  قصد بر اين است كه تا سال 2020، 20درصد از سهم انرژي از طريق انرژي تجديد پذير تامين شود و ميزان گاز‌هاي گلخانه‌اي تا 20درصد كاهش يابد.

رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم تحقيقات در خاتمه سخنانش به پتانسيل تابش خورشيد در ايران حتي در مناطق سردسير اشاره كرد و بر تداوم گسترش استفاده از اين انرژي تاكيد كرد.

دكتر  تفرشي استاد دانشگاه خواجه نصیر طوسی در سخنراني خود به پتانسيل سنجي و الويت بندي توسعه‌ انرژي هاي نو در شهر تهران پرداخت و معيار هاي توسعه منابع انرژي‌هاي نو را تشريح كرد. 

وي كاهش شدت مصرف انرژي را از سياست‌هاي مهم كلان انرژي دانست و گفت: مصرف انرژي در ايران بطور متوسط 4 تا 5 برابر ساير نقاط جهان است كه بايد براي كاهش اين ميزان مصرف تلاش شود.

در انتهاي اين نشست دكتر نوراللهي استاد دانشگاه تهران در مورد استفاده از انرژی زمین برای گرمایش و سرمایش ساختمان‌ها به ايراد سخنراني پرداخت. وي چگونگي انتقال حرارت در پمپ حرارتي را توضيح داد و روند  توسعه انرژي زمين گرمايي در دنيا مورد بررسي قرار داد.

نظر شما