جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۶
کد خبر: ۷۲۶۹۱
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵
رئيس ستاد محيط‌زيست شهرداری خبرداد:

پياده سازي نظام مديريت سبز در تهران

رئيس ستاد محيط‌ زيست و توسعه پايدار شهرداری تهران از پياده سازي نظام مديريت سبز در پایتخت با هدف كاهش آلاينده‌هاي هوا، آب، خاك و تنوع زيستي با اصول و مباني توسعه پايدار و استانداردهاي زيست محيطی خبرداد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران،‌ دكتر علي محمد شاعري در نشستي كه به منظور معارفه رئيس جدید ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار با كاركنان برگزار شد، اولويت اصلي اين ستاد را اجراي استانداردهاي زيست‌محيطي در پروژه‌هاي مديريت شهري ، پايش مستمر آلاينده ها و اثرات زيست‌محيطي طرح‌ها و پروژه‌هاي مديريت شهري، ارزيابي زيست‌محيطي پروژه‌هاي عمراني و مديريت شهري، آموزش و فرهنگ سازي، جلب مشاركت هاي مردمي، تحقيق و پژوهش و نهايتاً بكارگيري آموزش‌هاي نوين در حوزه مديريت پايدار شهري و پياده سازي نظام مديريت سبز در شهر تهران با هدف كاهش آلاينده‌هاي هوا، آب، خاك و تنوع زيستي با اصول و مباني توسعه پايدار و استانداردهاي زيست محيطي اعلام كرد.

وي در ادامه خاطر نشان كرد: زماني مي‌توان گفت به توسعه پايدار رسيده‌ايم، كه توانسته باشيم محيط‌زيست خود را از تهديدهاي مختلف حفظ کنيم.

شاعري اظهار كرد: اگر همه امكانات و زيرساخت‌ها براي زندگي شهري درحد استاندارد فراهم باشد، ولي شاخص‌هاي حياتي مانند آب، هوا، خاك و تنوع زيستي در اين حد نباشد به توسعه پايدار نمي‌رسيم و عوارضي همچون آلودگي هوا، بحران آب و ... زندگي و توسعه را نهايتا از پاي در خواهد آورد.

وي گفت: وقتي گفته مي‌شود محيط‌زيست از خط قرمز عبور كرده ، نشان دهنده اين است كه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌ها غفلت كرده‌اند و مسئوليت خود را به نحو مطلوبي انجام نداده‌اند.

مهندس مجتبي عبدالهي معاون خدمات شهري شهرداري تهران  نیز در اين نشست با اشاره به اينكه ستاد محيط زيست شهرداري تهران بايد با برنامه تخصصي و كارشناسي در همه موضوعات محيط‌ زيستي حضوري موفق داشته باشد گفت: تصميم‌سازي و تصميم گيري مديران شهري بايد از بدنه كارشناسي اين مجموعه ايجاد شود.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران تاكيد كرد: بايد زمينه‌اي فراهم شود تا پروژه‌هاي عمراني سطح شهر قبل از اجرا، مطالعات و پيوست محيط‌زيستي داشته باشند و نتايج اين مطالعات در مراحل ساخت و زمان بهره‌برداري رعايت شود.
 
عبدالهي در ادامه اظهار داشت: اميدوارم همكاري و همدلي كارشناسان و مديران مجموعه همچنان تداوم داشته باشد و از ثمره آن مجموعه محيط زيست شهري و شهرداري تهران نيز بهره‌مند شود.

وي در ادامه به استحكام ارتباط با ساير حوزه‌هاي شهرداري، اجراي طرح‌ها، پروژه‌هاي مشترك محيط‌زيستي و همچنين تدوين دستورالعمل‌هاي زيست‌محيطي با نگاه راهبردي و حمايتي اشاره كرد.

در انتهاي جلسه هر يك از كاركنان به بيان ايرادات و نقطه نظرات خود در زمينه‌هاي مختلف پرداختند.

نظر شما