جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۷
کد خبر: ۷۲۸۶۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵

ارسال بیش از 3هزار و 800 اثر نقاشی به جشنواره فجر

دبیر بخش نقاشی ششمین جشنواره هنرهای تجسمی از ارسال بیش از 3 هزار و 800 اثر نقاشی به جشنواره امسال خبر داد.
به گزارش شهر، مرتضی اسدی گفت: مرحله نخست ارزیابی و بررسی آثار از روز گذشته آغاز شده است.

وی افزود: هر چند که از قبل اعلام شده بود که امروز اسامی پذیرفته شدگان آثار نقاشی در مرحله نخست اعلام می شود اما به سبب کثرت آثار و استقبال مناسب و مطلوب هنرمندان جوان کشور به احتمال زیاد تا امشب این بررسی ها ادامه خواهد داشت.

به گفته دبیر بخش نقاشی ششمین جشنواره هنرهای تجسمی، عبدالمجید حسینی راد، کاظم چلیپا، احمد وکیلی، یعقوب عمامه پیچ و مرتضی افشاری اعضای هیات انتخاب و داوری رشته نقاشی جشنواره هستند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از آثار شرکت کنندگان به هر دلیلی نتوانسته اند نظر داوران را به خود جلب کنند و به نظر می رسد هر اثری که در آتلیه و یا زیرزمین منزلشان داشته اند به این جشنواره ارسال کرده اند.

وی ادامه داد: اغلب آثار ارائه شده دانشجویی بوده و بر همین اساس معتقدم نمایشگاه امسال می تواند ارزیابی مناسب و دقیقی از وضعیت آموزش نقاشی در دانشگاه ها و هنرستان های کشور داشته باشد.

این هنرمند پیشکسوت نقاشی خاطرنشان کرد: متاسفانه وضعیت نقاشی و طراحی در دانشکده های کشور روبه افول است و همین امر نیز در آثار ارائه شده دیده می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از آثار ارائه شده با یکدیگر شباهت دارند، اظهار کرد: این امر نشان می دهد که گالری دارها و مدرسه های هنری هم اکنون برای نقاشی کشوربه خصوص برای نسل جوان تعیین تکلیف می کنند.

اسدی با تاکید بر اینکه باید مسولان و متولیان هنری کشور چاره ای برای به فعلیت درآوردن نیروهای بالقوه جوان داشته باشند، اظهار کرد: نیازمند برنامه ریزی منسجم و علمی برای رسیدن به روزهای درخشان نقاشی در کشور هستیم.

دبیر بخش نقاشی ششمین جشنواره هنرهای تجسمی گفت: اگر بی برنامگی های کنونی تدوام داشته باشد به طور حتم جشنواره فجر، دوسالانه نقاشی و غیره ره به جایی نخواهند برد.

وی در ادامه با اشاره به آثار ارائه شده به دبیرخانه جشنواره یادآور شد: متاسفانه هنرمندان جوان کشورمان برای ارائه آثار کم لطفی داشته اند به گونه ای که تاکنون اثر درخشانی در آثار دیده نشده است.

اسدی در پاسخ سوال ایرنا در مورد احتمال اعلام نکردن آثار برای کسب جوایز این جشنواره افزود: هر چند که در دوره پنجم نقاشی جشنواره هنرهای تجسمی این رویکرد انجام شد و هیچ اثری برای کسب جایزه نخست از جانب هیات داوران معرفی نشد اما برای این دوره از جشنواره تا اتمام بررسی آثار نمی توان پیش قضاوت کرد. 

ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی در 6 بخش ملی و چهار بخش بین المللی از 14 بهمن ماه تا 5 اسفند ماه امسال برگزار می شود.
منبع: ایرنا
نظر شما