جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۲
کد خبر: ۷۳۰۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲

هوای پایتخت در شرایط هشدار

شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم و هشدار قرار دارد.
به گزارش شهر، بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ده میکرون کاسته و بر میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون نسبت به روز گذشته درهمین ساعت افزوده شده است. هم چنین در میزان غلظت آلاینده منواکسید کربن تغییری مشاهده نمی گردد. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هواهم اکنون در شرایط ناسالم برای گروههای حساس است.

در حال حاضر میانگین شاخص ذرات معلق کمتر از دونیم میکرون در پایتخت روی عدد 137 ایستاده و هوای تهران در شرایط ناسالم است.این شاخص نسبت به روز گذشته 5 واحد افزایش نشان می دهد.

در حال حاضر شاخص ذرات معلق در ایستگاه پاسداران واقع در منطقه 3 پایتخت روی عدد 161،  پارک رازی منطقه 11 روی عدد 158، شهرک چشمه منطقه 22 روی عدد 154 و دروس منطقه 3 روی عدد 152 ایستاده تا این مناطق را در شرایط هشدار و به ترتیب آلوده ترین مناطق تهران قرار دهد.

سالم ترین مناطق پایتخت به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون نیز به ترتیب شهرداری منطقه 19 باا ایستادن شاخص روی عدد 93، گلبرگ منطقه 8 با یستادن شاخص روی عدد 107 و دانشگاه صنعتی شریف با ایستادن شاخص روی عدد 117 هستند.

 در حال حاضر آلاینده منو اکسید کربن با ایستادن شاخص روی عدد 32 در شرایط پاک و آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون با ایستادن شاخص روی عدد 70 در شرایط سالم قرار دارد.

در شرایط ناسالم به ویژه در مناطقی که در شرایط هشدار هستند توصیه می شود سالمندان، کودکان بیماران قلبی و ریوی از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.
برچسب ها: آلودگی هوا
نظر شما