جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۱
کد خبر: ۷۳۰۸۶
|
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶

نمایش چنگک‌های لاهوتی در گالری آران

تازه‌ترین نمایشگاه مجسمه‌های بهداد لاهوتی با عنوان «چنگک» در گالری آران گشایش یافته است.
به گزارش شهر، لاهوتی درباره‌ی این نمایشگاه اظهار کرد: پنجمین نمایشگاه انفرادی من شامل 13 اثر ساخته شده از برنز و آهن است که یک سال و نیم فکر و طراحی آن‌ها طول کشید. کار روی آن‌ها را از عید امسال آغاز کردم و برای نمایش در این نمایشگاه آماده شدند.

او افزود: مدتی بود که چنگک، انگشترها و بقیه‌ی زیورآلات توجه‌ام را جلب کرده بود. آن‌ها نگین‌های زیبا و درخشان را خیلی غاصبانه اسیر می‌کنند. نمی‌دانم این شباهت آن‌ها به ما که هر چیزی را که دوست داریم به چنگ بیاوریم، آن را جذاب می‌کند یا اینکه آن‌ها هم می‌توانند مثل آدم‌ها، محافظ خوب عزیزان‌شان باشند. شاید من هم در چنگال زرق و برق آن‌ها اسیر شده‌ام!

لاهوتی همچنین عنوان کرد: در این نمایشگاه یک اثر از جنس استیل، سه کار از جنس آهن و 10 مجسمه‌ی برنزی به نمایش گذاشته شده‌اند.

باربد گلشیری در یادداشتی برای این نمایشگاه نوشته است:«آثار مجموعه‌ی چنگک هم از کاربرد تهی شده‌اند هم از زینت. چنگ‌های خوش‌تراش اما تهی باقی مانده‌اند. به گونه‌ای متناقض‌نما چیزها کاربردشان را باخته‌اند و گوهر زیبایی‌شان را نیز باخته‌اند تا به چیز دیگری تبدیل شده‌اند و سپس با پرداختی درخشان (درخشان به هر دو معنا) فریبندگی‌ای به رنگی دیگر یافته‌اند.»

بهداد لاهوتی متولد 1355 در تهران است. او کار خود را از 20 سالگی به صورت تجربی آغاز کرد و به مدت سه سال در کارگاه نجاری استاد علیزاده به مجسمه‌سازی با چوب مشغول شد. در سال 84 کار با برنز را نزد پرویز تناولی آموخت. از آثار او تاکنون چندین نمایشگاه برگزار شده است.

نمایشگاه «چنگک» از 20 دی تا 2 بهمن ماه در گالری آران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، شماره 12 میزبان علاقه‌مندان به هنر مجسمه‌سازی است.
منبع: ایسنا
نظر شما