جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۲
کد خبر: ۷۳۴۰۵
|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵

آموزش و فرهنگ‌سازی اولویت اصلی برنامه‌های هفته هوای پاک شهرداری

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار آموزش و فرهنگ سازی را اولویت اصلی برنامه‌های هفته هوای پاک شهرداری تهران اعلام کرد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی ستاد محیط زیست وتوسعه پایدار شهرداری تهران دکتر علی محمد شاعری رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار گفت: با توجه به تبدیل شدن موضوع آلودگی هوای شهر تهران به عنوان یک بحران زیست محیطی و مطالبه اصلی شهروندان جهت حل این بحران، ستاد محیط‌ زیست و توسعه پایداربه عنوان دبیرخانه ستاد برگزاری هفته هوای پاک شهرداری تهران با همکاری و مشارکت فعالانه و پرشور بیش از 17 سازمان در مجموعه شهرداری تهران و مناطق 22 گانه از 29 دی ماه لغایت 5 بهمن ماه برنامه های متنوع فرهنگی، آموزشی، تخصصی در زمینه آلودگی هوا، در سطح شهر اجرا می کند.

وی محور اصلی برنامه های هفته هوای پاک شهرداری تهران را آموزش و فرهنگ سازی در جهت ارتقاء سطح دانش زیست محیطی شهروندان برشمرد و اظهار کرد: تمامی برنامه‌های این هفته با دو شعار "سهم من از آسمان یک نقطه آبی است" و "برای هوای پاک منتظر باران نباشیم "اجرا می شود. 

شاعری برنامه های هفته هوای پاک را شامل برگزاری بیش از 400 کارگاه آموزشی در سطح مناطق 22 گانه با هدف آشنایی شهروندان با منابع آلاینده و مدیریت در مصرف بهینه انرژی، برگزاری90 همایش پیاده روی در سطح مناطق، برگزاری نشستهای تخصصی توسط سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی از جمله نشست تخصصی عملکرد مترو در کاهش آلودگی هوا و نشست تخصصی آلودگی هوا در منطقه 9، آغاز تعویض کاتالیست‌‌های 1200 دستگاه تاکسی پراید، افتتاح 2 مرکز معاینه فنی خودرو، افتتاح سامانه آنلاین اطلاع رسانی آلودگی هوا توسط شرکت کنترل کیفیت هوا، تاکید و تسریع در اجرای معاینه فنی خودروهای شهرداری تهران و همچنین معاینه فنی موتورخانه‌های ساختمانهای شهرداری، ارائه آموزش و اخطار به صنایع و مشاغل آلاینده دارای رای بند 20، بازدید سازمانهای مردم نهاد زیست‌محیطی و کودکان وجوانان از ایستگاههای سنجش آلودگی هوا، انتشار بیش از 10000 پوستر آموزشی و نصب آن بر روی اتوبوسهای شهری، تاکسی‌های شرکت تاکسیرانی، پایانه‌های تاکسیرانی، بازار میادین میوه و تره بار، ایستگاه مترو، سرای محلات و پایانه‌های اتوبوسرانی و استفاده از ظرفیت تبلیغات محیطی سطح شهر مانند تلویزیونهای شهری مترو، سامانه اتوبوسهای تندرو و پخش تیزر و پیامهای زیست‌محیطی از صدا وسیما، اعلام کرد.

نظر شما