جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۵
کد خبر: ۷۳۴۰۶
|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶

درآمد سالانه نویسندگان انگلیسی چقدر است؟

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد حقوق سالانه‌ اکثر نویسندگان انگلیسی کمتر از 600 پوند (1000 دلار) است.
به گزارش شهر، طبق نتایج بررسی‌هایی که اخیرا از نویسندگان انگلیسی‌ مستقل و غیرمستقل انجام شد‌، بیشتر آن‌ها در سال کمتر از 600 پوند برابر یک‌هزار دلار درآمد کسب می‌کنند.

این تحقیق شامل تمام نویسندگان می‌شود، چه آن‌ها که مستقل کار می‌کنند و چه کسانی که از طریق ناشران آثارشان را به چاپ می‌رسانند.

آمارها نشان می‌دهد درآمد سالانه‌ 54 درصد نویسندگان سنتی و حدود 80 درصد نویسندگان مستقل، کمتر از 600 پوند است. بیش از 9 هزار نویسنده در این پژوهش که با همکاری دو موسسه کتاب‌های دیجیتالی صورت گرفته بود‌، شرکت کردند.

نتایج این تحقیقات همچنین حاکی از آن است که بیش از 77 درصد نویسندگان مستقل‌، درآمدی 1000 دلاری و یا کمتر در سال به دست می‌آورند. این رقم در مورد نویسندگان سنتی 53.9 درصد است. 43.6 درصد نویسندگانی که گه‌گاه به صورت مستقل و گاهی در قالب سنتی کتاب‌هایشان روانه‌ بازار می‌کنند‌ هم زیر این میزان درآمد دارند.

به گزارش گاردین‌، درصد نویسندگانی که بیش از یک هزار دلار در سال درآمد کسب می‌کنند، به ترتیب در هر یک از این گروه‌ها 0.7، 1.3 و 5.7 درصد است.

به گفته‌ یکی از پژوهشگران این آمارگیری‌، نوشتن کتاب‌های خوب، یک تعهد وقت‌گیر است. همان‌طور که می‌بینید بسیاری از نویسندگانی که در این تحقیق شرکت کرده‌اند، به صورت نیمه‌وقت فعالیت می‌کنند تا نتیجه‌ تلاش‌هایشان را به دوستان و خانواده‌شان نشان دهند.

برخی نویسندگان به دنبال اعتبار هستند و در دنیای چاپ مستقل وقتی شما آن‌قدر مورد تایید ناشران نیستید که کتاب‌تان را چاپ کنند،‌ پول جایگزینی ملموس و مناسب است. اگرچه کسب درآمد محرک اصلی نویسندگان نیست، اما درجه‌ای از اهمیت را داراست.
منبع: ایسنا
نظر شما