جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۲
کد خبر: ۷۳۴۱۸
|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
دلیل تاخیر در تغییر قانون معاینه فنی چیست؟/

انتقاد یک عضو شورا از مجلسی‌ها

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از اینکه چرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی تغییر در قانون معاینه فنی خودروهای نو از 5 سال به دو سال را به تاخير انداخته اند گفت: آلودگی هوا راه تنفسی شهروندان را بسته و این در حالی است که ایمنی شهروندان هم به واسطه عدم انجام معاینه فنی در معرض تهدید است.
به گزارش شهر،معصومه آباد با اشاره به نشست اخیر اعضای شورای اسلامی شهر تهران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرد :جای خوشحالی است که نمایندگان خانه ملت خود را ملزم به تشکیل چنین جلسات و کار گروه های مشترک برای حل معضلات شهر تهران می دانند اما باید در نظر داشت که محیط زیست شهر تهران و ایمنی شهروندان تهران در معرض خطر جدی است و نیاز به اتخاذ تصمیمات سریعتر دارد. 

آباد در ادامه افزود: یکی از علت های تشدید آلودگی هوا را می توان در تصویب قانونی دانست که نمایندگان دوره هشتم مجلس وضع کردند. در حالی که سازندگان خودرو تنها 18 ماه برای آن خودرو ضمانت می دهند اما ما قانونی را تصویب می کنیم که یک خودرو 5 سال از معاینه فنی معاف شود. 

وی ادامه داد : این در حالی است که از هر 3 خودرو یک خودرو فاقد شاخصه های ایمنی است که این خودرو 30 برابر یک خودرو سالم نیز تولید آلایندگی می کند. با چنین شرایطی من یک سوال از نمایندگان مجلس نهم دارم؛چرا با وجود اینکه تمامی کارشناسان و اکثریت نمایندگان مجلس به نقش معاینه فنی در افزایش ایمنی تردد و کاهش آلودگی هوا اذعان دارند هنوز قانون معافیت خودروهای نو از معاینه فنی بازنگری و به همان دو سال برگردانده نمی شود؟ 

حسن عسگری :شمارش معکوس برای اصلاح قانون معاینه فنی 

در این ارتباط حسن عسگری کارشناس ارشد محیط زیست با مهم خواندن همفکری و مشارکت جمعی در امور محیط زیستی یاد آور شد : در ماه های اخیر تلاش قابل تقدیری از سوی اکثریت نمایندگان خانه ملت ،اعضای شورای اسلامی شهر تهران و تشکل های مردم نهاد ذیربط برای اصلاح قانون معاینه فنی از 5 سال به دو سال صورت پذیرفته است که همین امر باعث شده شمارش معکوس برای اصلاح این قانون آغاز شود. 

این مدرس اکولوژی در دانشگاه، با مهم خواندن نقش رسانه های گروهی در این خصوص ابراز امیدواری کرد: در ادامه ی اصلاح این قانون ؛با ارتقای استاندارد خودروهای داخلی به یورو 4 از خرداد 93 ، ارتقای استاندارد بنزین مصرفی به یورو 4 ،نوسازی خودروهای فرسوده و ارائه تمهیدات و یا انتقال صنایع آلاینده از تهران و سایر کلان شهر ها ی کشور ،شاهد نقطه عطفی در هم افزایی تمامی دلسوزان محیط زیست کشور در آینده ای نزدیک خواهيم بود.
نظر شما