جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۸
کد خبر: ۷۳۴۶۷
|
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۲

زیرگذر ولی عصر (عج) به امکانات نمایشگاهی مجهز می‌شود

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهری تهران با بیان اینکه زیرگذر ولی عصر (عج) به عنوان یک نگار گذر و نه یک نگارخانه تعریف شده گفت: به زودی این فضا به امکانات نمایشگاهی برای استفاده عمومی مجهز خواهد شد.
به گزارش شهر، پدرام پاک آئین با بیان اینکه زیرگذر خیابان ولی عصر (عج) به منظور پوشش رویدادهای فرهنگی و هنری طراحی شده اظهار داشت یکی از این رویدادها برگزاری نمایشگاه در مناسبتهای دینی و ملی است.

به گفته وی زیرگذر ولی عصر (عج) در اوایل ربیع الاول سال جاری افتتاح شد و همزمان به نمایش پوسترهای چند نسل از هنرمندان با موضوع امام عصر(عج)  اختصاص یافت.

پاک آئین اظهار داشت:  از سوی دیگر قرار است در این زیرگذر آثار هنری فاخر و ارزشمندی که در اختیار سازمان فرهنگی و هنری شهرداری به شکل پرینت و پلات قرار می گیرد به عنوان یکی از فضاهای مرتبط با فرهنگ در شهرداری مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تصریح کرد: در ابتدای افتتاح زیر گذر این سازمان آمادگی همکاری و تعامل با دستگاهها و نهادهای مختلف فعال در حوزه فرهنگ و هنر را داشته و همچنین آمادگی دارد تا از این فضا را برای نمایشگاههایی که دستگاهها و مراکز مختلف برگزار می کند و با مخاطب این فضا تناسب داشته باشد اختصاص دهد.

پاک آئین افزود تا بحال درخواستهای گوناگونی از سوی دستگاههای دولتی و مجموعه های خصوصی به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ارسال شده که یکی از آنها مربوط به جشنواره تئاتر فجر با موضوع عکسها و پوسترهای این جشنواره در بخش جنبی بوده است.

وی افزود: بر این اساس نمایشگاهی از این عکسها و پوسترها در محل زیرگذر خیابان ولی عصر با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر برگزار شد و طبق مذاکره و توافق قبلی این فضا به مدت دو روز در اختیار این جشنواره قرار گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد: این اقدام مورد استفاده شهروندان و همین طور علاقمندان تئاتر قرار گرفته باشد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اظهار داشت: در حال حاضر درخواستهایی متعددی از مراکز و مجموعه های گوناگون برای برگزاری نمایشگاه در محل زیرگذر به دست ما رسیده که 17 درخواست مربوط به برگزاری نمایشگاههای مرتبط با حوزه هنرهای تجسمی است.

پاک آئین یادآور شد نکته مهمی که در بهره برداری از این فضا باید مدنظر قرار گیرد این است که زیر گذر خیابان ولی عصر نه بعنوان یک نگاره خانه بلکه به عنوان یک نگار گذر تعریف شده است و به همین دلیل با توجه به عبور روزانه بیش از یکصد هزار نفر از این محل و تراکم جمعیت در حال عبور از این فضا بایستی فضا زیرگذر را برای پیامهای اختصاص داد که مورد استفاده عموم مخاطبان باشد به همین منظور مطالعاتی برای فضا سازی نمایشگاهی زیرگذر ولی عصر صورت گرفته و به زودی این فضا به تجهیزات نمایشگاهی لازم مجهز خواهد شد.

نظر شما