جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۲
کد خبر: ۷۳۶۹۹
|
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
معاون شهردار تهران خبر داد:

بهره‎برداری بخش جنوبی خط 3مترو به زودی؛BRT امام علی(ع) تا پایان بهمن

معاون شهردار تهران گفت: تست گرم بخش جنوبی خط سه مترو انجام گرفته و به زودی در روزهای آینده این قسمت از خط سه مترو به بهره برداری می‎رسد.
به گزارش شهر،سیدجعفر تشکری هاشمی در حاشیه افتتاح ششمین نمایشگاه آثار برگزیده بخش تیتر، عکس و کارتون جشنواره ترافیک و رسانه که عصر روز گذشته در خانه هنرمندان آغاز به کار کرد در جمع خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری جشنواره ترافیک و رسانه و نمایش آثار برگزیده در قالب نمایشگاه ، ایجاد تعامل بین بخشی و همگرایی رسانه ها در موضوعات ترافیکی و اصلاح فرهنگ ترافیکی شهر است تا با اطلاع رسانی از وضعیت موجود فرهنگی ترافیک، جامعه را با خطرات و پیامدهای نامطلوب آن اشنا کنند.

وی با بیان اینکه تلاش می شود با مشارکت رسانه ها سهم شهروندان را در حل مشکل ترافیک که زندگی روزانه مردم را مختل کرده است افزایش دهیم، تصریح کرد: اطلاع رسانی رسانه و ارایه آموزش های دقیق و کارآمد نیاز جدی شهر محسوب می شود و معتقدیم اگر در عرصه اطلاع رسانی همسو با آموزه های ترافیکی گام برداریم ، حوادث تلخ ترافیکی شهر و آلودگی هوا و ترافیک مدیریت خواهند شد.

تشکری هاشمی افزود: آلودگی هوا و ترافیک دو معضل و چالش شهر تهران است که زندگی روزانه شهروندان را مختل کرده است. راهکارهای کاهش آلودگی هوا برای هیچ کس ناشناخته نیست، اما عزم، اراده و مدیریت جدی از سوی مدیران و دست اندرکاران تاکنون دیده نشده، چرا که زمانی که می دانیم سر منشا آلودگی چیست، باید از مسئول مربوطه بازخواهی کنیم. 

به گفته وی سهم 80 درصدی خودروها و منابع متحرک در آلودگی هوا نادیده گرفته نمی شود، اما در عین حال سهم شهروندان در کاهش آلودگی هوا نیز باید مورد توجه قرار گیرد، شهروندان هم باید با جنبشی همگانی در جهت بازگشت حیات به شهرمان گام بردارند.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: همه ساله غمنامه ای از هوای تهران را میسراییم اما با اندکی کاهش آلودگی هوا به فراموشی می سپاریم، امری که سال هاست به جای مدیریت آلودگی هوا به اجرا درآمده است.

نیمه جنوبی خط سه مترو طی روزهای آینده افتتاح می شود

تشکری هاشمی در ادامه به تاثیر توسعه مترو در کاهش آلودگی هوا پرداخت و بیان کرد: تاخیر به وجود آمده در بهره برداری از نیمه جنوبی خط سه مترو به دلیل تاخیر در تامین قطعات از خارج از کشور بوده است چرا که بسیاری تجهیزات الکترونیکی ، تجهیزات ایمنی ، سیگنالینگ با تاخیر وارد ایران شد و نمی توانستیم کار بهره برداری را آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: بخش از تجهیزات که حداقل نیاز خط سه مترو را تامین می کند هم اکنون وارد ایران شده و اکنون عملیات نصب آنها انجام شده است. ضمن اینکه روزهای گذشته تست گرم قطارها نیز انجام گرفته و به زودی در روزهای آینده بخش جنوبی خط سه مترو به بهره برداری خواهد رسید.

بهره برداری از بی.آر.تی بزرگراه امام علی تا پایان بهمن ماه

معاون شهردار تهران همچنین اعلام کرد: بی.آر.تی بزرگراه امام علی(ع) نیز روزهای پایانی عملیات ساخت را طی می کند و اکنون نصب سرپناه در این محدوده در دست انجام است.

به گفته تشکری هاشمی بالغ بر 50 سرپناه در مسیر بی.آر.تی بزرگراه امام علی، نصب می شود که تاکنون 10 سرپناه در این مسیر نصب شده و باقی مانده انها طی 10 روز آینده نصب خواهند شد.

تشکری هاشمی زمان بهره برداری از این خط بی ار تی را پایان بهمن ماه بیان کرد و گفت: خط 7 مترو نیز در دست اجراست که طی سالهای 93 و 94 به بهره برداری خواهد رسید.
خبرهای مرتبط
نظر شما