جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۹
کد خبر: ۷۳۸۵۹
|
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
معاون برنامه ريزي، توسعه شهري و امور شوراي شهرداري تهران خبر داد:

تقدیم لایحه بودجه سال 93 به شورای شهر تهران

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از ارائه لایحه بودجه 151,987 میلیارد ریالی سال 93 شهرداری تهران در مهلت مقرر قانونی به شوراي شهرخبر داد.
به گزارش شهر به نقل از معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران،محمود صلاحي با اشاره به ویژگی متمایز بودجه سال 93 یعنی حرکت در چارچوب تحقق اهداف کمی و شاخص های برش سال اول برنامه عملیاتی پنج ساله دوم شهرداری تهران عنوان كرد: بودجه امسال نسبت به بودجه مصوب سال گذشته 45 درصد و نسبت به بودجه مصوب و متمم همان سال، 9درصد افزایش داشته است. 66.5 درصد از هزینه ها ومصارف به بودجه سرمایه ای و 33.5 درصد به اعتبارات هزینه ای اختصاص دارد. 

صلاحي گفت: 43 درصد از بودجه پیشنهادی مربوط به ماموریت حمل و نقل و ترافیک است و بودجه ماموریتهای اجتماعی-فرهنگی و خدمات شهری، 27.81 درصد نسبت به بودجه سال جاری افزایش یافته است. همچنین به منظور توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا، 18000 میلیارد ریال از بودجه به توسعه مترو اختصاص دارد.

وی رشد 69 درصدی اعتبارات مناطق 22گانه نسبت به بودجه مصوب سال 92 را گامی در جهت تقویت رویکرد تمرکززدایی برشمرد. 

صلاحی توجه ویژه به تنظیم و ارائه لایحه "روابط مالی دولت-شهرداری" در قالب تبصره 19 و پیگیری وصول مطالبات شهرداری از دولت و هزینه های ناشی از پایتخت بودن را نقطه عطف تبصره های بودجه سال آتی دانست و اظهار امیدواری کرد با تعامل سازنده میان شهرداری و شورای شهر، لایحه در مهلت مقرر یعنی پایان بهمن ماه به تصویب شورای اسلامی شهر تهران برسد.
 
برچسب ها: بودجه ، شهرداری
نظر شما