جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۹
کد خبر: ۷۳۸۹۹
|
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
اجرای 6برنامه توسط شهرداری برای کاهش آلودگی هوا /

بادپا و موتورهای ترددکننده در محدوده طرح ترافیک برقی می‌شوند

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از اجرای 6برنامه توسط شهرداری برای کاهش آلودگی هوای پایتخت خبرداد.
به گزارش شهر، وحید حسینی در نشست معاونان حمل و نقل وترافیک کلانشهرهای کشور که صبح امروز در محل معاونت ترافیک شهرداری تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه وضعیت آلایندگی موتورسیکلت های در حال تردد در شهر بسیار بحرانی است، گفت: برآورد می شود هر موتورسیکلت در حال تردد در شهر تهران بیش از سه برابر یک خودروی یورو2 تولید آلایندگی دارد. همچنین یک خودروی فرسوده کاربراتوری در حدود 22برابر خودرو یورو2 تولید آلایندگی می کند. 

وی با بیان اینکه هیچ برنامه ای برای ساماندهی موتورسیکلت های آلاینده درکشور وجود ندارد و موتورسیلکت ها بی هیچ قید و شرطی در سطح پایتخت تردد می کند، تصریح کرد: دو سال است که طرح جایگزینی موتورسیلکت برقی به جای موتورسیلکت های کاربراتوری مطرح شده است. در شهرداری تهران در تلاشیم  تا پیک بادپا و موتورسیکلت هایی که در محدوده طرح ترافیک اجازه تردد دارند را برقی کنیم. 

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه وضعیت آلودگی کلانشهرها بسیار بحرانی است، گفت: معتقدیم فشار مردم برای کاهش آلودگی هوا سبب می شود دولت و مسوولان با عزم جدی بر کاهش آلودگی هوا ورود پیدا کنند .از این رو بهتر است مردم از وضعیت روزانه آلودگی هوا مطلع باشند. به همین منظور سامانه خط پایه و گزارش کیفیت هوا در شرکت کنترل کیفیت هوا افتتاح شده است. 

حسینی به 6 برنامه کاهش آلودگی هوا در پایتخت اشاره کرد و بیان داشت: پایش و اندازه گیری آلودگی شهرها یکی از اولویت های شهرداری تهران است چرا که مسوولان برای تصمیم گیری نیاز به ابزارهای مدیریتی و نظارتی دارند  همچنین رسیدگی به وضعیت ناوگان دیزل، معاینه فنی و تعیین محدوده ال.ای.زد تهران، استفاده از موتورسیکلت‌های برقی ، به روزرسانی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی با خودروهای پاک و هیبریدی و کنترل انتشار در منابع کاهش آلودگی 6 برنامه کاهش آلودگی هواست که از سوی شهرداری تهران در حال برنامه ریزی و انجام است. 
نظر شما