جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۱
کد خبر: ۷۳۹۰۳
|
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
رییس ستاد شورایاری‎های شهر تهران:

اختیارات شورایاری‌ها باید افزایش پیدا کند

رییس ستاد شورایاری های شهر تهران با بیان اینکه شورایاری های نیازمند تقویت ،حمایت و گسترش اختیارات هستند گفت: شورایاری ها بازوی اجرایی برای مدیریت محلات و منطقه به شمار می آیند از اینرو باید نگاه و نگرشی نو به شورایاری ها داشته باشیم. وی همچنین افزود: تغییر و تبیین آیین نامه های شورا یاری در جهت حضور افراد کار آمد در انتخابات پیش رو از جمله مهمترین اقداماتی است که باید انجام گیرد.
به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران جلسه ستاد شورا یاری های شهر تهران با حضور مرتضی طلایی ،پرویز سروری و ابوالفضل قناعتی اعضای شورای شهر تهران ، و نیز با حضور دبیران شورایار یهای مناطق برگزار شد. در این مراسم دبیر ستاد شورایاری های شهر تهران معرفی و از زحمات دبیر قبلی تقدیر به عمل آمد.

در حاشیه این جلسه مرتضی طلایی با اشاره به نقش و اهمیت شورایاری ها گفت: مشارکت فعالانه مردم در اداره شهر مهمترین هدف مجموعه مدیریت شهری است که در این راستا شورایاری های محلات و مناطق از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و می توان گفت که شورایاری ها نماد مشارکت مردمی به شمار یم روند.

وی در ادامه افزود: حضور افراد کار آمد و توانمند ،فراهم آوردن شرایط مناسب برای برگزاری انتخاباتی پر شور و نیز اجرای سیاسله برنامه هایی است که ستاد شورایاری شهر تهران مد نظر قرار داده که برای تحقق این امر تغییر و تدوین برخی آیین نامه ها در دستور کار قرار گرفته است.

طلایی یاد آور شد : نظر خواهی از تمام دبیران شورایاری محلات در راستای اتفاق نظر بر اساس مشارکت جمعی یکی از برنامه هایی است که ستاد شورایاری در سرلوحه کار خود قرار داده به گونه ای که تدوین آیین نامه جدید و تغیر برخی از بند های آن نیز بر همین منوال انجام خواهد گرفت.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به موضوع اختیارات شورا یاری ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت : امروز ما به دنبال تحقق مدیریت محله محور هستیم ،مدیریتی که توسط مردم اعمال شود در این راستا افزایش اختیارات شورایاری ها یکی از برنامه هایی است که این ستاد به جد به دنبال آن است. وی اضافه کرد : اگر مدیریت شهر از محلات شروع شود شاهد رشد و بالندگی شهر در زمینه های گوناگون خواهیم بود که بر همین اساس  تمام سعی و تلاش خود را معطوف این موضوع کرده ایم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد :  تعامل با شهرداری ها و معاونت های شهرداری از جمله اقداماتی بوده که در راستای اجرای سیاست های ستاد شورایاری ها صورت پذیرفته است به گونه ای که با هماهنگی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهر داری تهران از سال 93 کلیه فعالیت های فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی در قیاس محلات به مدیریت محله واگذار شده است.

در پایان این جلسه شهریار رشید علیپور به عنوان دبیر جدید ستاد شورایاری های شهر تهران منصوب شد و نیز از زحمات ابراهیم علیپور سرپرست  ستاد شورایاری های شهر تهران و نیز  آقایان عبدالحسینی و الهیان دبیران سابق ستاد تقدیر به عمل آمد.
نظر شما