جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۹
کد خبر: ۷۴۰۷۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴

عذرخواهی راد از مسئولان جشنواره فیلم فجر

سعید راد در مورد سخنان حاشیه ساز خود در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر گفت: اگر سخنان من مزاحم دست اندرکاران جشنواره شد و با سخنان خودم برای آن‌ها حاشیه به وجود آوردم از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم.
به گزارش شهر سعید راد، بازیگر نقش تیمسار فلاحی در فیلم «چ» امروز در نشست خبری این فیلم در برج میلاد، با اشاره به سخنان خود در مراسم افتتاحیه فیلم فجر، گفت: ما بازیگران آدم‌هایی هستیم با روانیات مختلف. با جنس و مفهوم نگاه یک بازیگر، بازیگران زیادی در ایران خلق شدند که شادروان شکیبایی، پرستویی، کیانیان و فریبرز عرب نیا با روانیات خودمان زندگی می‌کنیم. با تفکر خودمان زندگی می‌کنیم. این شاخصه بازیگری است و باعث می‌شود شاید منطق از ما قدری دور شود. اگر سخنان من مزاحم دست اندرکاران فیلم فجر شد و با سخنان خودم برای آن‌ها حاشیه به وجود آوردم از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم.

راد ادامه داد: نظام ما در دنیا اثبات شده است. دنیا مقابل ایران اسلامی زانو زده است. اگر حرفی زدم و دچار احساسات شخصی شدم. از منتقدان می‌خواهم که با من طرف شوند. من تقاضا می‌کنم با دست اندرکاران فجر مواجهه نکنند. نظام ما امروز تثبیت شده است. من شرمنده دست اندرکاران فیلم فجر شدم به خاطر حرف‌هایی که از سر احساس بیان کردم. ای کاش آن جا حداقل منطق داشتم و بر این اساس سخن می‌گفتم.

وی با بیان اینکه با کلمه تشکر نمی توانم از حاتمی کیا تشکر کنم، گفت: علت آن این است که این مسئله یک عقبه دارد و توضیح آن از حوصله جلسه خارج است. اعتبار این دوستان که از سیاه مشقی شروع کردند، امروز اعتباری شده برای سینمای ما در سطح جهان. از آقای حاتمی‌کیا می‌خواهم که در جلسه مطبوعاتی «چ» به من اجازه دهد که درباره یک موضوع کوتاه گفتگو کنم.

راد در پایان گفت: امروز کاری را در «چ» شاهد بودیم که این سطح از کار در دنیا هر بخشش توسط یک کمپانی بزرگ جلو برده می‌شود. در کمپانی‌های بزرگ خارجی این فیلم را کار می کنند. تدوین، موزیک، رنگ، جلوه‌های ویژه و ... همه تقسیم شده بین کمپانی‌های بزرگ است.  اما اینجا همه این کارها را یک فرد انجام داد. این جای تقدیر ویژه دارد. من می‌خواستم کنار دوربین جعفریان عکس یادگاری داشته باشم. این هنرمند بزرگ است که در چنین ترازی کار می‌کند. چون این بزرگان برای ما افتخار کسب کردند. تشکری نمی توانم از حاتمی کیا بکنم و می‌خواهم برای او بایستم و از شما هم می‌خواهم که شما هم  برای ایشان بایستید و همگی برای او دست بزنیم.

بنابراین گزارش،سعید راد بازیگر سینما در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر گفته بود: این سن خیلی باشکوه است و آدم‌های بزرگی بر روی این سن آمده‌اند. نگاتیو‌های فیلم‌های آقای قریبیان را دور زمین نمی‌شود کشید چون جا کم می‌آورد. در اینجا می‌خواهم به عنوان یک بازیگر، اجازه بگیرم که از بزرگان بازیگری محمدعلی فردین و بهروز وثوقی نام ببرم‌ که نسل‌های بعدی بازیگری از روی دست آن‌ها مشق کردند.

برچسب ها: سعید راد ، فجر
نظر شما