جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۲
کد خبر: ۷۴۲۷۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
حاشیه‌هایی از نشست رسانه‌ای دو فیلم جشنواره فجر/

پاسخ گویی فیلمبردار «امروز» به جای همه/ هزینه «ردکارپت» کمتر از پول غذا فیلم‌های فاخرشد

نشست رسانه ای دو فیلم سینمایی «امروز» ساخته میرکریمی و «ردکارپت» به کارگردانی رضا عطاران که در برج میلاد برگزار شد با حاشیه ها و گفت و گوهای جالبی همراه بود.
به گزارش خبرنگار شهر، جشنواره فیلم فجر در روز گذشته که بر خلاف دیگر روزها به دلیل نماز جمعه از ساعت 14 شروع شد با نمایش 4 فیلم ، خانه ای کنار ابرها،امروز، ردکارپت و پنج ستاره همراه بود.

نشست رسانه ای  دو  فیلم سینمایی «امروز» ساخته میرکریمی و «ردکارپت» به کارگردانی رضا عطاران که در برج میلاد برگزار شد با حاشیه ها و گفت و گوهای جالبی همراه بود.

یکی از حاشیه‌های جالبی که در نشست خبری فیلم «امروز» میرکریمی رخ داد، پاسخ گویی هومن بهمنش، مدیر فیلمبرداری  فیلم به جای همه عوامل حاضر در فیلم از جمله کارگردان، نویسنده ، گریمور و طراح صحنه بود!

بهمنش که بشدت از نقدهای منفی قطبی زاده مجری و منتقد نشست خبری نسبت به فیلم و تکه‌ پراکنی‌های مکرر او به میرکریمی آزرده شده بود، گفت: «آقای قطبی زاده شما در این نشست منتقد هستید یا مجری؟ این جلسه پرسش و پاسخ است نه نقد و بررسی فیلم امروز»

پاسخ های بسیار کوتاه میرکریمی به سوالات خبرنگاران نیز از نکات جالب  این نشست بود. سعید قطبی در واکنش به این پاسخ ها گفت:  «جوابهای میرکریمی مانند دیالوگ‌های پرستویی در فیلم است».

بحث بر سر ریتم فیلم، حضور هیچکاکی و بیان تیکه هایی که مانند این که «آقای میرکریمی چرا انقدر پایتان را تکان می‌دهید؟» از دیگر  کنش و واکنش های بین سعید قطبی و میرکریمی در این نشست بود.

میرکریمی در این نشست خبری در مورد نا مفهوم بودن برخی دیالوگهای فیلم در هنگام اکران در برج میلاد نیز، گفت: متاسفانه هر وقت تلاش می‌کنیم همه چیز به درستی انجام شود همیشه یک اتفاق مانع از این کار می‌شود. صدای فیلم هنگام پخش خیلی بد بود. این در حالی است که نسخه اکران شده در سینما فرهنگ هیچ مشکلی نداشت.

خودم در جوانی دنبال گرفتن امضا از خسرو شکیبایی بودم 

کل هزینه فیلم کمتر از تهیه غذا برای فیلم های فاخرمان شد

بنابراین گزارش در نشست فیلم «ردکارپت» نیز رضا عطاران کارگردان فیلم در پاسخ به این سوال که شخصیت اول این فیلم چه ویژگی هایی داشت که شما حاضر شدید نقش آن را بازی کنید گفت : من با این شخصیت خیلی ارتباط برقرار کردم. چون خودم در گذشته و در طول عمر بازیگری ام این تجربه های اینچنینی زیاد داشته ام. خودم در جوانی دنبال گرفتن امضا از خسرو شکیبایی بودم. شخصیت اول این فیلم خیلی به من نزدیک بود و خیلی دوست داشتم بتوانم این چنین شخصیتی را به تصویر بکشم.

وی در مورد نحوه انتخاب بازیگران خارجی فیلم نیز بیان داشت که این بازیگران به صورت کاملا اتفاقی و در سر صحنه برای بازی در آن سکانس ها انتخاب شدند.

عطاران در مورد اینکه آیا ممیزی خاصی به این فیلم برای اکران عمومی تعلق می گیرد یا نه گفت : ما خودمان بر اساس تجربه کاملا ممیزی ها را می شناسیم و خودمان دیگر ممیز شده ایم. بعید می دانم ممیزی خاصی به این فیلم برسد.

وی دلیل استفاده از پرچم ایران در سکانس پایانی را شغل شخصیت اصلی که پرچم ساز بوده است بیان کرد.

احمدی تصویربردار این فیلم نیز در این نشست در مورد هزینه های تولید این فیلم گفت:  کل هزینه این فیلم به اندازه تهیه غذا برای فیلم های فاخرمان هم نشد و چیزی حدود 500 هزار تومان هزینه خرج ساخت کل فیلم شد.

نظر شما