جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۲۴
کد خبر: ۷۴۲۷۹
|
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴

باران کوثری: از نشان دادن حقایق نترسیم

باران کوثری با تاکید بر این که از نشان دادن حقایق نباید ترسید گفت: فیلم هایی امیدوار کننده است که معضلات و مشکلات را به تصویر بکشد و دولتی نزد سینماگران اعتبار دارد که اجازه دهد، این مسایل دیده شود و پیداکردن راهکار با مسئولان باشد.
باران کوثری در گفت و گو با خبرنگار شهر با اشاره به فرهنگ و وضعیت سینمای ایران در طول سال های گذشته، گفت: به نظرم چاه عمیقی که در 8 سال گذشته برای فرهنگ این مملکت کنده شده، به این زودی‌ها پر نمی‌شود. دولت جدید نیز وعده هایی به هنرمندان و اهالی سینما داده است و تا حدودی نیز به وعده های خود عمل کرده است اما با این وجود درحال حاضر تنها توانسته بخشی از حقوق طبیعی سینماگران مانند گرفتن پروانه ساخت و نمایش محقق کنند و البته این مهم نیز نه به راحتی و نه برای همه است.

وی افزود: ما اهالی سینما در طول 8 سال گذشته عادت کرده ایم هر قدمی که رو به عقب نباشد، بگوییم خداشکر و همین جا باییستید و نمی خواهیم لطفی کنید. به همین علت این قدم رو به جلو برای ما مغتنم است.

کوثری با بیان این که معاونت سینمایی حسن نیت خود را با نمایش فیلم هایی مانند قصه ها و خانه پدری کیانوش عیاری  و فیلم های کارگردانان جوان اثبات کرده است، گفت:  بسیاری از فیلم هایی که امسال از سوی کارگردانان جوان ارائه شده قابل حدس است که اگر در سال گذشته ساخته می شد ، قطعا نمایش داده نمی شدند اما امسال این امکان برای شان فراهم شده است.

این بازیگر سینما اظهارداشت: امیدوارم در آینده نیز با اقداماتی که انجام خواهد شد این چاه عمیق ایجاد شده برای فرهنگ و هنر کشور به نحوی پر شود. از مسئولان نیز انتظار داریم که التزام عملی به وعده های خود داشته باشند.

باران کوثری در ادامه با انتقاد از تاکیدهای مداوم مسئولان بر این که باید فیلم های امیدوار کننده ساخت، گفت: شک نکنید هیچ هنرمندی علاقه‌ای ندارد در فضایی که رو به بهبود است ، فیلمی ناامید کننده بسازد،حق طبیعی هر هنرمندی ست که در مورد 8 سالی که گذشته حرف بزند و نمی گویم باید سیاه نمایی کرد اما  از نشان دادن حقایق نترسیم.

وی ادامه داد: فیلم هایی امیدوار کننده است و دولتی نزد سینماگران اعتبار دارد که اجازه دهد، معضلات و مشکلات دیده شود و پیداکردن راهکار با مسئولان باشد.به نظرم باید دست آن هنرمندی را بوسید که دغدغه اش نشان دادن مشکلات و معضلات به هنرمندان است.
نظر شما