جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۶
کد خبر: ۷۴۳۱۴
|
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴

رمان ضدایرانی «سپتامبرهای شیراز» سینمایی می‌شود

رمان «سپتامبرهای شیراز» با مضمون ضدایرانی در قالب اقتباس سینمایی با بازی «سلما هایک» و «شهره آغداشلو» و تهیه‌کنندگی «جرارد باتلر» ساخته می‌شود.
به گزارش شهر، در بخش بازار جشنواره بین‌المللی فیلم برلین 2014 اعلام شد، فیلم سینمایی «سپتامبرهای شیراز» با اقتباس از رمان «دالیا سوفر» به پرده سینماها خواهد آمد.

این کتاب به‌طرز اغراق‌آمیزی، رویدادهای دوران بعد از سرنگونی حکومت طاغوت را به‌تصویر کشیده است. «سپتامبرهای شیراز» که بیش‌تر در زمان حال بیان شده و راوی آن سوم‌شخص است، داستان اعضای یک خانواده‌ی متمول یهود در ایران پس از سقوط رژیم شاه، از سپتامبر 1981 تا سپتامبر 1982 است.


"اسحاق" (پدر خانواده) تاجر و جواهرفروش شناخته‌شده‌ای است که مورد حمایت طبقه‌ی اشراف حکومت، از جمله همسر شاه است. در فصل‌های ابتدایی کتاب، او توسط نیروهای انقلابی در دفتر کارش دستگیر می‌شود. از این قسمت داستان، نویسنده‌ی کتاب دیگر اعضای خانواده‌ی اسحاق شامل "فرناز" (همسرش)، "شیرین" (دختر نه‌ساله‌اش) و "پرویز" (پسر 18 ساله‌اش که برای تحصیل به نیویورک رفته است) را وارد داستان می‌کند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، «سلما هایک»، بازیگر مکزیکی در این فیلم نقش همسر مردی تاجر و مادر خانواده‌ای را بازی می‌کند که با وقوع انقلاب اسلامی، ایران را ترک می‌کنند. آغداشلو نیز در نقش خدمتکار در این فیلم ظاهر می‌شود.

«جرارد باتلر»، بازیگر فیلم ضدایرانی «300» یکی از تهیه‌کنندگان این اثر خواهد بود و «شهره آغداشلو» و «سلما هایک» هم به عنوان دو تن از بازیگران نسخه سینمایی «سپتامبر شیراز» معرفی شده‌اند.

«واین بلر» این درام سینمایی را برای کمپانی فیلم «میلنیوم» کارگردانی می‌کند. تولید این فیلم از ماه آوریل آغاز می‌شود. این کتاب 368 صفحه‌ای سال 2007 از سوی انتشارات «هارپر» روانه‌ی بازار کتاب شد.

روزنامه نیویورک‌تایمز «سپتامبرهای شیراز» را در فهرست 100 کتاب برتر جهان در سال 2007 قرار داد.
منبع: ایسنا
نظر شما