جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۹
کد خبر: ۷۴۳۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
میرکریمی در گفت‌وگو با شهر:

ساخت فیلم با موضوع‌های قدیمی در فیلم‌سازان اپیدمی شده است

چندسالی‌ست که در سینمای ایران موضوع‌های کهنه و قدیمی به شکل اپیدمی در فیلم سازان به ویژه فیلمسازان جوانان رایج شده است و این مساله موجب شده تا فیلم‌ها بسیار شبیه به هم شوند.
رضا میرکریمی کارگردان فیلم «امروز» در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با اشاره به وضعیت سینمای ایران در طول سال های گذشته،گفت: ما در کشورمان سینمای اجتماعی موفقی داریم،البته موضوع های کهنه و قدیمی نیز چندسالی است که به شکل اپیدمی درفیلم سازان به ویژه فیلمسازان جوانان رایج شده است و این مساله موجب شده تا فیلم ها بسیار شبیه به هم شوند.

وی تصریح کرد: اما با این وجود رگ هایی از به روز شدن و مردمی شدن سینما نیز در این عرصه وجود دارد که به شکل منصفانه و در عین حال با امید به آینده به قصه هایی  می پردازند که مخاطب را به سمتی هدایت می کند که به رفتار خود بیاندیشد و آن را اصلاح کند.

این کارگردان سینما اظهارداشت: در حال حاضر شاهد ساخت چنین فیلم هایی نیز هستیم و به نظرم این گونه فیلم ها نقش موثری در سینمای ایران دارند و می توانند بر مخاطب اثرگذاری خوبی داشته باشند.

میرکریمی در مورد فیلم «امروز» جدیدترین اثرسینمایی خود نیزگفت: این فیلم به دغدغه و مساله امروز جامعه می پردازد و توصیه ای اخلاقی در زمینه انجام رفتارهای انسان دوستانه است.

وی تصریح کرد: به نظرم فیلم «امروز» می توانند در جامعه نسبتا عصبی امروز روحبخش باشد.
نظر شما