جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۲
کد خبر: ۷۴۴۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹

مربی جدید والیبال؛ ارديبهشت به ایران می‌آید

رييس فدراسيون واليبال گفت: مهم‌ترين هدف ما قرار گرفتن بر روي سکوي المپيک برزيل و همچنين المپيک 2020 است.
به گزارش شهر، محمدرضا داورزني  اظهار کرد: بنا نبود خبر توافق نهايي با برناردي را مطرح کنيم، يک سايت ايتاليايي اين خبر را به نقل از برناردي عنوان کرد. ما دوست داشتيم تا ولاسکو خودش برناردي و توانايي‌هايش را به مردم ايران معرفي کند. همچنين دوست نداشتيم مسابقات ليگ برتر ايران تحت الشعاع اين موضوع قرار بگيرد.

وي افزود: من با چندين مربي در هفته‌هاي گذشته صحبت کرده‌ام . آناستازي، مکاشن، رزنده، لوزانو، پرندي و ... گزينه‌هاي مدنظر ما بودند که با همه آنها رو در رو صحبت کرديم. خب هر کدام از اين مربيان به دلايلي نمي توانستند در اين مقطع زماني در کنار تيم ملي واليبال ايران باشند، با وجود اين که مکاشن، سرمربي تيم ملي آمريکا تمايل زيادي داشت به ايران بيايد، اما به دليل مشکلات خانوادگي و اين که دو فرزند خردسال دارد، نمي توانست به طور مستمر در ايران بماند.

داورزني همچنين گفت: گزينه‌هايي مثل پرندي هم سن بالايي داشتند و براي مثال تا المپيک بيشتر از 70 سال از عمرشان مي گذشت و به همين دليل از آنها صرف نظر کرديم. ما دو گزينه پيش‌رو داشتيم. يکي بهره مندي از يک مربي جوان و با انگيزه و ديگري سپردن تيم ملي به يک مربي مسن و با تجربه. نظر شخص خود من اين بود که حداقل تيم ملي را به يک مربي بدهيم که انگيزه زيادي براي موفقيت داشته باشد.

وي افزود: گزينه‌اي مثل ايگور هم خوب بود، اما سبک و سياق آنها با ولاسکو متفاوت بود و ما مي‌خواستيم مربي جديدي بياوريم که روند فعاليت‌هاي تيم ملي ايران را دنبال کند.

رييس فدراسيون واليبال با اشاره به رزومه برناردي خاطر نشان کرد: برناردي به عنوان بزرگترين بازيکن قرن واليبال معرفي شده است. شايد اگر بخواهيم مصداق او را در فوتبال بگوييم، فردي مثل ميشل پلاتيني است که در تمام رويدادهاي مهم جهاني از او دعوت مي‌شود. مثلا براي مسابقات جهاني از برناردي دعوت شده بود. فردي با سابقه او و ارتباطات بين‌المللي گسترده‌اي که دارد مي‌تواند براي تيم ملي واليبال ايران بسيار مفيد باشد.

وي افزود: من دو ساعت از طريق اينترنت رو در رو با برناردي صحبت کردم و همه حرف‌ها را زديم. قرار شد تا او فيلم بازي‌هاي ليگ برتر را ببيند. يکي از ويژگي‌هاي فدراسيون واليبال اين است که به صورت مستقيم با گزينه مورد نظر خود صحبت مي‌کنيم و اصلا به دنبال دلال نيستيم. البته اين به معني اين نيست که از تجربه دوستان بهره نمي‌گيريم و با آنها مشورت نمي‌کنيم، اما با هيچ کس حتي از دوستان خود در فدراسيون صحبت نهايي را انجام نداديم.

داورزني با اشاره به برنامه‌هاي برناردي خاطر نشان کرد: او به دليل درگيري که در باشگاه لهستان دارد اواخر آوريل(ارديبهشت ماه) به طور مستقيم هدايت تيم ملي ايران را در دست مي‌گيرد، اما فعلا فيلم بازي واليباليست‌هاي ايران را آناليز مي‌کند و بعد از مرحله پلي‌آف ليگ برتر واليبال برنامه‌هاي خود را براي تيم ملي اعلام خواهد کرد. برناردي پيش از اين در تيم ملي اميد ايتاليا و يک تيم باشگاهي در لهستان خوب کار کرده است و فکر مي‌کنم که از نظر فني و تکنيکي مي‌تواند در تيم ملي واليبال ايران هم بسيار مفيد باشد.

رييس فدراسيون واليبال در پاسخ به پرسشي درباره کادر فني و دستياران برناردي گفت: قرار شد دو، سه ماه به او زمان بدهيم تا گزينه‌هاي مورد نظر خود را به ايران بياورد، اما در نهايت با او توافق کرديم تا از مربيان ايراني در کادر فني استفاده کند. ما از برناردي خواسته ايم تا همراه تيم ملي واليبال ايران به اهداف مورد نظر برسد. مهم‌ترين هدف ما قرار گرفتن بر روي سکوي المپيک برزيل و همچنين المپيک 2020 است.

داورزني با اشاره به برگزاري مهماني خداحافظي براي خوليو ولاسکو گفت: ولاسکو شش ماه ديگر با ما قرارداد داشت، ما 32 ماه تا المپيک زمان داريم، اگر شش ماه ديگر ولاسکو مي‌رفت اين زمان را از دست مي داديم. به صلاح ديديم که حالا به دنبال يک گزينه جانشين باشيم. از ولاسکو هم به عنوان کسي که سه سال به واليبال ايران کمک کرد تقدير مي‌کنيم. ما مي‌خواهيم در جهان ايرانيان به عنوان مردماني که مهمان نواز و خوش برخورد هستند در سطح جهان شناخته شوند. الان در سطح جهان از مردم ايران به خاطر چنين رفتاري که با ولاسکو انجام داديم به نيکي ياد مي‌شود. از سوي ديگر فدراسيون واليبال آرژانتين را به خودمان بدهکار کرديم. اگر ولاسکو به آرژانتين برود و برناردي در ايران باشد، فضاي همکاري بين دو فدراسيون گسترش پيدا مي‌کند.

داورزني در پايان خاطر نشان کرد: ما همکاري خود را با ولاسکو قطع نخواهيم کرد و از او به عنوان مشاور بهره مي بريم. ولاسکو تاکيد زيادي بر روي توانايي برناردي دارد.

منبع: ایسنا
نظر شما