جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۰
کد خبر: ۷۵۱۰۴
|
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱

تمدید مهلت ارسال آثار چاپ‌دستی به گالری لاله

مهلت ارسال آثار اولین سالانه تبادل چاپ دستی در گالری لاله تمدید شد.
به گزارش شهر، بنا به درخواست بسیاری از علاقه مندان و استقبال از "اولین سالانه تبادل چاپ دستی(کارت پستال)"، نگارخانه لاله مهلت دریافت آثار تا 10 روز دیگر تمدید نمود. از این رو متقاضیان می توانند حداکثر تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه 15 اسفندماه آثار خود را به دبیرخانه سالانه تحویل نمایند. بدیهی است آثاری که پس از این تاریخ ارسال شوند، مورد قبول نخواهد بود.

شایان ذکر است که این رویداد در استقبال از بهار و سال نو برگزار می شود و نگارخانه لاله سعی دارد بستری برای تبادل تجربیات و اهدای آثار هنری بین هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی فراهم  نماید. چاپ دستی از جمله واسطه های بیان هنری است که با توجه به ارزش های تصویری و زیبایی شناسی خاص خود مورد توجه هنرمندان زیادی در ادوار مختلف تاریخ هنر بوده است و به دلیل امکان تکثیر نسخه های محدود از یک اثر هنری و بازخوانی و ترویج ارزش های هنری آن، به عنوان قالب اجرایی این سالانه در نظر گرفته شده است.

مهدی درویشی(هنرمند نقاش و چاپگر) مدیر هنری این رویداد است. این سالانه در دو بخش آزاد و نوروز و بدون داوری است و تمامی آثاری که واجد شرایط فراخوان و مطابق با قوانین و استانداردهای چاپ باشند در سالانه شرکت داده خواهد شد.

یکی از ویژگی های اصلی سالانه تبادل چاپ دستی این است که هر هنرمند تعداد 13 نسخه چاپی (کارت پستال) همسان با موضوع نوروز و یا آزاد را به دبیرخانه ارسال می نماید که از این تعداد 11 نسخه به صورت انتخاب تصادفی برای دیگر شرکت کننده ها به عنوان عیدانه پست خواهد شد و هر هنرمند نیز 11 اثر از آثار هنرمندان دیگر را دریافت خواهد کرد.

لذا از همه هنرمندانی که در زمینه چاپ های هنری کالکوگرافی(حکاکی روی فلز)،چوب، لینولئوم، لیتوگرافی و سیلک اسکرین تجربه دارند دعوت می شود تا با در نظر داشتن متن فراخوان ( لینک: (http://www.bekran.com/2847.htmlدر این سالانه شرکت کنند.

آخرین مهلت ارسال آثار تا 15 اسفند ماه 92 است و پس از انجام پروسه تبادل، نمایشگاه آثار از 22 فروردین 1393در نگارخانه لاله آغاز خواهد شد.
نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی، نگارخانه لاله. تلفن:88960492-دورنگار:88962339
پست الکترونیک:Laleh_Gallery@yahoo.com
 
 
متن کامل فراخوان
اولین سالانه تبادل چاپ دستی(کارت پستال)
نگارخانه لاله در نظر دارد در استقبال از بهار و سال نو، بستری برای تبادل و اهدای آثار هنری بین هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی فراهم نماید. از این رو اولین رویداد را به رشته چاپ دستی و در قالب کارت پستال با درونمایه عیدانه اختصاص داده است. از علاقه مندان دعوت می شود تا برای حضور در این رویداد، آثار  خود را به دبیرخانه سالانه ارسال نمایند.
شرایط شرکت
1-      شرکت برای همه هنرمندانی که در زمینه چاپ دستی تجربه دارند آزاد است.

2-      این رویداد بدون داوری بوده و تمامی آثاری که واجد شرایط زیر و مطابق با استانداردهای چاپ باشند در سالانه شرکت داده خواهد شد.

3-      سالانه در دو بخش آزاد و موضوع نوروز برگزار می شود.

4-      قطع کاغذ باید دقیقاً 15×10 سانتیمتر باشد.

5-      قطع کلیشه به تناسب کاغذ انتخاب شود.

6-      تکنیکهای مورد نظر: کالکوگرافی (حکاکی روی فلز)، حکاکی روی چوب و لینولئوم، لیتوگرافی، سیلک اسکرین، کولاگرافی

7-      تکنیکهای مونوتایپ و مونوپرینت مورد قبول نخواهد بود.

8-      هر هنرمند باید تعداد 13 نسخه چاپی همسان(تیراژ) از یک اثر  را به دبیرخانه سالانه ارسال نماید. از این تعداد 11 نسخه به صورت انتخاب تصادفی برای دیگر شرکت کننده ها به عنوان عیدانه پُست خواهد شد و هر هنرمند نیز 11 اثر از آثار هنرمندان دیگر را دریافت خواهد کرد. همچنین 1 نسخه برای فروش و 1 نسخه برای آرشیو گالری خواهد بود.

9-      اطلاعات زیر پشت آثار از گوشه بالا و راست به ترتیب درج شود:

1-نام هنرمند2- عنوان اثر3- تکنیک4- سال خلق اثر

10-   آدرس دقیق پستی (نوشتن کد پستی الزامی است)، ایمیل، شماره تماس، بخش موضوعی و یا آزاد پشت پاکت قید شود.

11-    حق گالری برای استفاده از آثار در تبلیغات محفوظ خواهد بود.

12-   شرکت در این رویداد به منزله پذیرفتن تمامی شرایط فوق خواهد بود و تصمیم گیری در مورد مسایل پیش بینی نشده  بر عهده برگزار کننده خواهد بود.

زمانبندی
آخرین مهلت دریافت آثار: 15  اسفند 1392
گشایش نمایشگاه: 22 فروردین 1393
نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی، نگارخانه لاله.
تلفن:88960492-دورنگار:88962339
پست الکترونیک:Laleh_Gallery@yahoo.com
نظر شما