جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۴
کد خبر: ۷۵۶۲۵
|
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

مسائل فرهنگی نباید تحت‌الشعاع مسائل اقتصادی قرار گیرد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسائل فرهنگی نباید تحت‌الشعاع مسائل و مباحث اقتصادی قرار گیرد.
به گزارش شهر، مفید کیایی‌نژاد با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درخصوص وضعیت فرهنگی کشور، گفت: دغدغه‌های رهبری در صحبت‌های اخیرشان برای کسانی که به مسائل فرهنگی علاقه‌مند هستند در این حوزه مشخص شد.

وی ادامه داد:مقام معظم رهبری از حدود 17 سال قبل مسائل فرهنگی را مطرح کردند. در آن زمان به تهاجم فرهنگی اشاره کردند جلوتر که آمدیم گفتند شبیه خون فرهنگی در حال شکل‌گیری است و در حال حاضر از ناتوی فرهنگی سخن می‌گوید و باید گفت با کمال تاسف علی‌رغم اصرار رهبری نه دولت آقای احمدی‌نژاد و نه دولت آقای روحانی آن طور که باید اهمیتی به مسائل فرهنگی ندادند.
 
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که ما توقع داریم مسائل فرهنگی بیش از مسائل اقتصادی در نظر گرفته شود، تصریح کرد: درست است که مسائل اقتصادی اهمیت دارد اما این طور نیست که ما آنقدر روی مسائل اقتصادی تمرکز کنیم که مسائل فرهنگی تحت‌الشعاع قرار گیرد.
 
کیایی‌نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر کار به جایی رسیده که داد مقام معظم رهبری درآمده و فکر می‌کنم با این نهیبی که ایشان زدند مسئولان جریانات فرهنگی شامل وزارت ارشاد، دفتر تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، آموزش عالی و همه نهادها و سازمان‌های متولی مسائل فرهنگی دغدغه مقام معظم رهبری را درک کنند و بهای بیشتری به این مباحث دهند.
 
نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس با اشاره به جناح فرهنگی مومن در صحبت‌های رهبری اظهار کرد: متاسفانه وقتی مسائل فرهنگی به طور مطلق مطرح می‌شوند ممکن است برخی تصور کنند فضا باید آزاد باشد و برخی حرف ها زده شود اما مراد این نیست. بلکه مسائل فرهنگی فقط مسائلی است که در مسیر دین و اسلام قرار دارد. به طور مثال برخی روزنامه‌ها از این آزادی ها سوء استفاده می‌کنند و مطالبی می‌نویسند که باید با آن‌ها برخورد شود.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: مجلس و کمیسیون فرهنگی در اولین جلسه کاری خود دغدغه‌های مقام معظم رهبری را مورد بررسی قرار می‌دهد. /
منبع: خانه ملت
نظر شما