جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۴
کد خبر: ۷۶۴۴۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی؛

ویژه‌ برنامه «سید شهیدان اهل قلم» برگزار می‌شود

بیست و یکمین دوره بزرگداشت سالروز شهادت شهید آوینی با عنوان «سید شهیدان اهل قلم» توسط بنیاد فرهنگی روایت فتح و با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران چهارشنبه، ۲۰ فروردین، در تالار وزارت کشور برگزار می‌شود.
به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این برنامه از ساعت 16 با هدف شناساندن ویژگی‌های ناشناخته شهید آوینی به عموم مردم و با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و اهل قلم برگزار خواهد شد. شهید آوینی تا کنون به عنوان یک فعال سینمایی که برنامه هایی همچون «روایت فتح» را با موضوع شهدا ارائه کرده، شناخته شده است اما به دیگر وجوه شخصیتی وی از جمله چیرگی در ادبیات کمتر پرداخته شده است.
رهبر معظم انقلاب با توجه به همین وجه از شخصیت شهید آوینی، وی را سید شهیدان اهل قلم خطاب کردند. به تأثی از ایشان، برنامه بزرگداشت سالروز شهادت شهید آوینی در سال جاری با همین عنوان اجرا خواهد شد.
برگزاری نشست «آوینی و اقتضائات عصر حاضر» و همچنین نشستی با موضوع «آوینی و قلم» از جمله برنامه های بزرگداشت «سید شهیدان اهل قلم» خواهد بود. همچنین در این مراسم ویژه‌نامه‌ای با محوریت شخصیت شهید آوینی در 60 صفحه نیز بین حاضران توزیع می شود.
این مراسم به همت موسسه فرهنگی روایت فتح و با مشارکت شبکه سه سیما و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شود.
نظر شما