جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۲
کد خبر: ۷۶۵۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵

جهانبخش: آزمون رقيب جدي من در تيم ملي شد

جهانبخش معتقد است سردار آزمون رقيب جدي او در تيم ملي فوتبال ايران است اما در عين حال گفت، از افزايش رقابت ميان ملي‌پوشان بسيار خوشحال هست چون همه براي موفقيت تيم ايران در برزيل تلاش مي‌کنند و اين جام جهاني مي‌تواند سکوي پرتاب بزرگي براي همه بازيکنان باشد.
به گزارش شهر , عليرضا جهانبخش درباره آخرين شرايط خودش و تيم فوتبال NEC هلند اظهار کرد: خدا را شکر خودم در شرايط آمادگي بدني خوبي قرار دارم و تمريناتم را هم با جديت دنبال مي‌کنم اما متاسفانه تيم NEC در فوتبال هلند خوب نيست و دو هفته‌اي است که نتايج لازم را نمي‌گيريم. فکر مي‌کنم با اين وضعيت نتوانيم به صورت عادي در ليگ هلند بمانيم و احتمالا به پلي‌آف خواهيم رفت.

وقتي NEC نتيجه نمي‌گيرد عملکرد من هم به چشم نمي‌آيد

بازيکن ايراني نايمخن در واکنش به اين که برخي کارشناسان معتقدند نسبت به چند هفته‌ گذشته کمي افت کرده‌ است، تصريح کرد: وقتي با مربيان و ساير بازيکنان تيم هم صحبت مي‌کنم آنها اين نظر را دارند با آن که از ناحيه همسترينگ دچار آسيب شدم و يک و نيم ماه از حضور در تيم دور بودم و تقريبا مدتي بعد از آن هم به اردوي تيم ملي آمدم اما عملکرد بدي در هفته‌هاي گذشته نداشتم. فکر مي‌کنم وقتي تيم نتيجه‌ نمي‌گيرد عملکرد بازيکناني که خوب کار مي‌کنند هم چندان به چشم نمي‌آيد. شايد دليلش اين باشد. همه تلاشم را براي بازي هر چه بهتر انجام مي‌دهم و در حال حاضر نمي‌توانم بگويم از انگيزه يا ميزان آمادگي‌ام کم شده است.

سرمربي تيم مدام تاکتيک را تغيير مي‌دهد و طبيعتا گاهي اوقات کمتر بازي مي‌کنم

جهانبخش در واکنش به اين آيا اعتمادي که سرمربي تيم در گذشته به او داشت همچنان وجود دارد،  گفت: سرمربي تيم در هفته‌هاي پاياني سيستم‌ها و تاکتيک‌هاي متفاوت را امتحان مي‌کند تا نتيجه‌ بگيرد و همين موضوع باعث جابجا شدن بازيکنان در ترکيب مي‌شود. اين يکي ديگر از دلايلي است که باعث مي‌شود در بعضي از بازي‌ها کمتر بازي کنم. سرمربي تيم مي‌خواهد به هر ترتيبي نايمخن را در ليگ هلند حفظ کند. بنابراين حتي در يک بازي چند مرتبه سيستم‌ را تغيير مي‌دهد. به طور مثال من در ترکيب حضور داشتم و بازي هم يک بر صفر در دقايق پاياني گلي را دريافت کرديم. طبق نظر کارشناسان من خوب بازي کرده بودم اما سرمربي تاکتيک تيم را در نيمه دوم تغيير داد و بر اساس آن تاکتيک من را تعويض کرد. در پايان نتيجه‌اي هم حاصل از اين تغيير ايجاد نشد! الان به گونه‌اي شده که بازي کردن بازيکنان و ميزان حضور آنها در زمين کاملا به سليقه مربي تيم برمي‌گردد.

در هفته‌هاي پاياني آرامش رواني گذشته را نداريم

جهانبخش به فشار رواني ناشي از انتظار هواداران براي ماندن در ليگ هلند اشاره کرد و آن را دليلي براي ايجاد استرس در ميان بازيکنان اين تيم دانست: «فشار رواني ناشي از هواداران بسيار زياد است. آنها مي‌خواهند هر طور شده تيم در ليگ بماند و همين موضوع در عملکرد بازيکنان مي‌تواند اثرگذار باشد. البته سعي مي‌کنم تمرکز کافي را داشته باشم اما به هر حال شايد اين موضوع در روحيه بازيکن جواني مثل من که اولين سال حضورش در فوتبال اروپا را هم تجربه مي‌کند اثر بگذارد. گل زدن و پاس گل دادن بسيار مهم است اما اين اتفاق زماني مي‌افتد که شرايط تيم آرام است و هر کسي بازي خودش را انجام مي‌دهد. در حال حاضر شرايط آرام گذشته را به نوعي نداريم چرا که همه مي‌خواهند اتفاقي صورت بگيرد تا تيم در ليگ بماند.»

سقوط کنيم، ممکن است تصميم ديگري بگيرم

وي در پاسخ به اين سوال که اگر NEC به ليگ پايين‌تر سقوط کند از اين تيم جدا مي‌شود، گفت: قرارداد من با NEC سه ساله است که يک سال از آن گذشت. بايد اول شرايط تيم را ببينيم که چه مي‌شود. من تمام تمرکزم را روي بازي‌هاي تيمم گذاشته‌ام و اول همه تلاشمان را مي‌کنيم تا اين تيم سقوط نکند. باشگاه هم تمايل دارد بازيکنان در هر وضعيتي قراردادي که هستند فعلا به بازي‌هاي تيم فکر کنند. بعد از پايان مسابقات مي‌توان به اين موضوع بيشتر فکر کرد و تصميم گرفت. طبيعتا من که به فوتبال هلند آمده‌ام تا پيشرفت کنم اگر تيمم به ليگ پايين‌تر سقوط کند مسير پيشرفتم کند خواهد شد و از طرفي دوست دارم NEC در ليگ هلند بماند تا حداقل يک سال ديگر در اين تيم بمانم و به جايگاه با ثبات‌تري در اين تيم و فوتبال اروپا برسم. به هر حال ممکن است در صورت سقوط تيم هر تصميمي بگيرم و به پيشنهادهاي جدي که آن زمان باشد، فکر کنم.

درباره پيشنهادهاي رسمي و جدي‌ام صحبت نمي‌کنم

تنها ملي‌پوش ايراني فوتبال هلند در واکنش به اين که آيا در حال حاضر پيشنهاد جدي از سوي باشگاه‌هاي اروپايي دارد و موضوع پيشنهاد منچستر و آژاکس چه اندازه جدي است، اين گونه پاسخ داد: اين دو پيشنهاد در حد گمانه‌زني‌ و اخبار بعضي از سايت‌ها است. البته ارتباط باشگاه ما با باشگاه‌هاي اروپايي به ويژه باشگاه آژاکس خوب است و آنها بعضا تبادل‌هايي با يکديگر دارند. در عين حال ترجيح مي‌دهم اگر پيشنهاد رسمي و جدي به مدير برنامه‌هايم شده باشد، فعلا تا زماني که بازي‌هاي ليگ هلند تمام نشده صحبتي درباره‌اش نداشته باشم؛ چرا که ممکن است تمرکزم را بر هم بزند.

خوشحالم قبل از حضور در جام‌جهاني لژيونر شدم

جهانبخش در پاسخ به اين سوال که براي ديده شدن و پيشنهادهاي بهتر تا چقدر روي حضور در جام جهاني 2014 برزيل حساب کرده‌ است، گفت: قطعا مانند بسياري از بازيکنان حساب ويژه‌اي باز کرده‌ام. جام‌جهاني بزرگ‌ترين ميدان و ويتريني است که مي‌تواند سکوي پرتاب هر بازيکني باشد. ما براي موفقيت تيم ملي کشورمان با تمام وجود بازي مي‌کنيم و از طرفي پس از اين بازي‌ها مي‌توانيم با پيشنهادهاي بهتري هم مواجه شويم. در ادوار گذشته شاهد آن بوديم که بسياري از لژيونرهاي ما پس از حضور در جام جهاني توانستند به فوتبال اروپا راه پيدا کنند. من خوشحالم که پيش از حضور در جام جهاني به فوتبال اروپا آمده و حضور در جام جهاني مي‌تواند براي من تاثير فوق‌العاده‌اي داشته باشد. البته همان طور که گفتم هدف اصلي من و همه ملي‌پوشان انجام بهترين بازي‌ها براي تيم کشورمان و موفقيت ايران است.

شانس صعود ايران،‌ نيجريه و بوسني به يک اندازه است

وي در واکنش به اين آيا مانند اشکان دژآگه آنقدر اعتماد به نفس دارد که بگويد "نيجريه و بوسني و هرزگوين را در برزيل شکست مي‌دهيم"، خاطرنشان کرد: (با خنده) فکر مي‌کنم اين شانس را داريم که از گروه‌مان صعود کنيم. همه مي‌دانند آرژانتين شانس اول اين گروه است و معتقدم سه تيم ايران، نيجريه و بوسني هر کدام به يک اندازه شانس دارند.

کي‌روش نشان داد به جوان‌ها اعتماد مي‌کند

جهانبخش در پاسخ به اين سوال که فکر مي‌کند کارلوس کي‌روش با جوانگرايي در تيم ملي فرصت حضور در جام‌جهاني را به بازيکني چون او بدهد، گفت: کي‌روش در تمرين و اردوهاي گذشته نشان داد که به جوان‌ها اطمينان مي‌کند. او ما را به تيم ملي دعوت کرد و چندين مرتبه به من ميدان داد ولي ما بايد تلاش زيادي داشته باشيم تا اعتماد او را هر چه بيشتر جلب کنيم.

سردار آزمون رقيب جدي براي من در تيم ملي شد

مهاجم جوان تيم ملي در واکنش به اين که آيا با توجه به پيشرفت سردار آزمون در فوتبال روسيه الان او را رقيب سرسختي براي خود در تيم ملي مي‌داند، گفت: بله. او ديگر يکي از اصلي‌ترين رقيبان من است. البته از پيشرفت او بسيار خوشحال هستم. من و او اگر کيفيت بالايي داشته باشيم مي‌توانيم رشد فوتبال ايران را به همه نشان دهيم و اين که بازيکنان جوان مي‌توانند پيشرفت خوبي در فوتبال کشورمان داشته باشند. از طرفي اين که رقابت ميان ملي‌پوشان زياد مي‌شود را بسيار دوست دارم و اين موضوع انگيزه ام را براي تلاش بيشتر بالا مي‌برد.

وينگادا انتخاب خوبي براي تيم المپيک بود

کاپيتان تيم ملي اميد ايران درباره حضور وينگادا در اين تيم نيز تصريح کرد: فکر مي‌کنم تيم المپيک اين دوره شرايطي دارد که اگر اردوهاي خوبي را برگزار کند و به آمادگي بالايي برسد قطعا به المپيک 2016 ريودوژانيرو صعود مي‌کند. در اين مقطع نياز بود تا مربي باتجربه و کار کشته‌اي هدايت اين تيم را برعهده بگيرد. فکر مي‌کنم وينگادا انتخاب خوبي بود. فوتبال ايران از حضور مربيان پرتغالي نتيجه‌ گرفته و قطعا اگر مربي ايراني خوب و آشنا به تيم هم کنار وينگادا فعاليت کند، کادر فني قوي‌اي خواهيم داشت. فکر مي‌کنم مخلوطي از بازيکنان تيم ملي جوانان پيشين که هدايتش را اکبر محمدي بر عهده داشت و بازي‌هاي خوبي را در مسابقات قهرماني آسيا در امارات انجام داد و همين طور تيم ملي نوجوانان پيشين که همراه با علي دوستي‌مهر به جام جهاني امارات رفت اسکلت تيم المپيک را تشکيل دهند.

فدراسيون چرا تيم ملي جوانان پيشين را رها کرده است؟

وي با ابراز تاسف نسبت به رها شدن تيم ملي جوانان سابق از زمان حضور در امارات تاکنون گفت: متاسفانه يکي از بزرگ‌ترين مشکلات فوتبال ما رها شدن اين گونه تيم‌هاست. تيم ملي جواناني که حاصل استعداديابي‌هاي گسترده‌اي در کشور بود و انصافا در امارات خوب بازي کرد از همان مقطع تاکنون رها شد و آن بازيکنان نتوانستند حتي يک اردو داشته باشند. اگر همان تيم تاکنون حفظ مي‌شد الان استخوان بندي تيم المپيک فوق‌العاده‌ قدرتمندتر مي‌شد. به هر حال گذشته‌ها گذشته و فکر مي‌کنم اگر فدراسيون با اهميت زياد به اين تيم اردوهاي تدارکاتي خوب و منظمي را براي ملي‌پوشان برگزار کند اين دوره از تيم اميد مي‌تواند به المپيک صعود کند.

تيم اميد اين دوره نه تنها مي‌تواند به المپيک برود که بايد فکر موفقيت در آن بازي‌ها باشد

جهانبخش با بيان اين که تيم اميد اين دوره آنقدر مي‌تواند قوي باشد که بهتر است از الان به فکر حضور موفقيت آميز در المپيک 2016 ريودوژانيرو باشد تا راهيابي به اين بازي‌ها، گفت: بازيکناني که مي‌دانم مي‌توانند در اين تيم حضور داشته باشند توانايي زيادي دارند. خوب است که از الان به چگونگي حضورمان در المپيک فکر کنيم و همين هدف انگيزه ملي‌پوشان را بالا مي‌برد و باعث مي‌شود آنها بزرگ فکر کنند. اعتماد به نفس ملي‌پوشان با اين هدف بسيار بالا مي‌رود.

دوستي‌مهر يا محمدي بايد در کادر فني تيم المپيک کنار وينگادا باشند

کاپيتان تيم اميد با بيان اين که خوب است مربياني چون علي دوستي‌مهر و اکبر محمدي در کادر فني تيم اميد باشند، گفت: چون تيم اميد فعلي از بازيکنان تيم‌هاي ملي جوانان و نوجوانان سابق تشکيل مي‌شود و دو مربي خوب فوتبال پايه ايران يعني دوستي‌مهر و محمدي بازيکنان اين تيم‌ها را استعداديابي کرده‌اند و از آنها شناخت بالايي دارند فکر مي‌کنم حضور يکي از اين مربيان در کادر فني تيم اميد کمک بسيار زيادي براي وينگادا خواهد بود. حسرت نرفتن به المپيک براي تيم ايران بيش از 40 سال مي‌شود و اگر مي‌خواهيم به المپيک برويم و در آنجا بازي‌هاي خوبي انجام دهيم بايد با بهترين تدارکات و کادر فني آماده شويم پس چرا نبايد از همه پتانسيل موجود در کشور استفاده شود؟ دوستي‌مهر و محمدي اين بازيکنان را به خوبي مي‌شناسند و حتي با روحيات تک تک آنها آشنا هستند. کاش فدراسيون تدبيري بيانديشد تا يکي از اين دو مربي در کادر فني در کنار وينگادا حضور داشته باشند. 
نظر شما