جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۶
کد خبر: ۷۶۵۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹

مجلس با طرح نظام رتبه بندی معلمان مخالفت کرد

نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح نظام رتبه بندی معلمان در نهایت با 61 رای مخالف و 99 رای موافق از مجموع 198 رای با تصویب این طرح در صحن علنی مخالفت کردند.
به گزارش شهر، محمدرضاخباز، معاون تقنینی معاون امور پارلمانی رئیس جمهور ضمن مخالفت با طرح مذکور گفت:‌طرح نظام رتبه بندی معلمان مغایر اصول 60،‌ 74 و 75 قانون اساسی است ضمن اینکه با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و قانون برنامه پنجم توسعه نیز مغایرت دارد.

نمایندگان در پایان با طرح نظام رتبه بندی معلمان با 99 رأی موافق، 61 رأی مخالف و 21 رأی ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر در صحن علنی مخالفت کردند.

عبدالوحید فیاضی سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی قبل از رأی گیری درباره طرح یاد شده، ضمن قرائت گزارش این کمیسیون درباره طرح نظام رتبه بندی معلمان گفت: معلمان سال ها در انتظار تعیین جایگاه خود هستند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی تهیه سند نقشه جامع علمی کشور، تضمین کیفیت تعلیم و تربیت را از الزامات عنوان کرد و درباره اثرات اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان گفت: ارتقاء منزلت اجتماعی، ارتقاء منزلت معلمان و رفع مشکلات معیشت معلمان از اثرات اجرایی طرح مذکور است.

وی ‌ارتقاء سطح دانش و انگیزه معلمان، افزایش اثربخشی آموزش و پرورش و ساماندهی نظام پرداخت در آموزش و پرورش را از دیگر اثرات اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان عنوان کرد و گفت: امروز نظام پرداخت در آموزش و پرورش به درستی صورت نمی گیرد و درجه بندی صحیحی در این راستا وجود ندارد.

فیاضی با بیان اینکه نقش الگویی معلمان در جامعه مهم است  افزود:‌ در سال اقتصاد و فرهنگ که اصالت فرهنگی باید تقویت شود و شعار فرهنگ نیز عملیاتی شود آموزش و پرورش مهمترین دستگاه زیربنایی برای توسعه فرهنگ است. اکنون که بر این باور هستیم از نمایندگان مجلس و همه کسانی که به معلمان توجه دارند تقاضا دارم باید معلمان را به عنوان رکن اصلی تعلیم و تربیت بدانیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: در شروع سال جاری و در بهار اقتصاد و فرهنگ پیام روشن مجلس شورای اسلامی به عنوان مجلسی که به معلم عشق می ورزد این باشد که با تصویب این طرح آن را به جامعه فرهنگی کشور تقدیم کنیم.

نظر شما