جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۷
کد خبر: ۷۶۹۲۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹

گودرزی : تیم‌های فوتبال 1500 میلیارد را بلعیدند!/ اشتباه دیگران را تکرار نمی‌کنم

وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم با اشاره به اینکه برخی‌ها به دنبال حاشیه‌سازی هستند و این مساله امنیت روانی را برای موفقیت تیم ملی در جام جهانی از بین می‌برد، گفت: 18 تیم فوتبال ایران بیش از یک هزار و 500 میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.
به گزارش شهر، محمود گودرزی ظهر جمعه در حاشیه دیدار با مسئولان هیات‌های ورزشی لرستان با اشاره به اینکه از زمان حضورش در وزارت ورزش و جوانان، حتی یک ریال هم به تیم‌های حرفه‌ای متعلق به دولت پول نداده است، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: سهم عمده‌ای از پول ورزش کشور را این چند تیم بلعیده‌اند.

وی با بیان اینکه کل اعتبارات وزارت ورزش و جوانان به 400 میلیارد تومان هم نمی‌رسد، ادامه داد: این در حالیست که این 18 تیم بیش از یک هزار و 500 میلیارد تومان را دریافت کرده‌اند. با این اوصاف 400 نفر در این تیم‌ها یک هزار و 500 میلیارد تومان را بلعیده‌اند و سهم 77 میلیون ایرانی از اعتبارات ورزشی 400 میلیارد تومان بوده است.

اشتباه گذشتگان را در فوتبال تکرار نخواهم کرد
وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم با تاکید بر اینکه به سهم خودش در این زمینه چنین اشتباهی را تکرار نخواهد کرد، یادآور شد: باید با حمایت رسانه‌ها به گونه‌ای اقدام کنیم که حق را به حقدار برگردانیم. باید شرایط به گونه‌ای باشد که دیگر دنبال تقویت و حمایت از تیم‌های حرفه‌ای در کشور نباشیم چرا که با این کار اقدام به تضعیف سایر بخش‌ها کرده‌ایم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه ویژه به ورزش همگانی تاکید کرد و گفت: این امر موجب کاهش جرم و بزه در سطح جامعه می‌شود. همچنین نباید تنها به چند ورزشکار خاص که پیش ما می‌آیند توجه کنیم زیرا هدف اصلی وزارت ورزش و جوانان سالم سازی جامعه از طریق حمایت و تقویت ورزشهای همگانی است.

گودرزی در ادامه در مورد وضعیت تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی است که با توجه به نزدیک شدن به جام جهانی 2014 برزیل، نباید به مسائل حاشیه‌ای روی آوریم. بهتر است کاری کنیم کی‌روش و سایر کادر فنی تیم ملی، تمام دغدغه‌شان موفقیت این باشد. در این شرایط نباید صحبت از مبلع قرارداد سرمربی تیم ملی کرد و قطعا بعد از جام جهانی در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه باید همه مدیران و ورزشکاران به فکر ایجاد آرامش در تیم ملی باشند، ادامه داد: برخی‌ها به دنبال حاشیه‌سازی هستند و این مساله امنیت روانی را برای موفقیت تیم ملی در جام جهانی از بین می‌برد. در این شرایط تیم‌های باشگاهی نباید مشکلی را ایجاد نکنند، بلکه باید اجازه دهند آرامش در تیم ملی وجود داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه امروز مسئولیت‌مان نسبت به ورزش، سنگین است زیرا به مردم در زمینه ورزش تعهد داده است، ادامه داد: موفقیت تیم ملی هدف اصلی و بی‌چون و چرای همه ما به شمار می‌آید که باید در این بین تمامی نگاه‌ها معطوف به موفقیت این تیم باشد. ما و شماها هم باید به تیم ملی کمک کنیم زیرا اگر این کمک‌ها صورت گیرد تیم موفق خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که برای موفقیت تیم ملی در جام جهانی برزیل پاداشی را برای نفرات این تیم درنظر خواهد گرفت؟، تصریح کرد: در صورتیکه تیم ملی ایران بتواند از گروه خود صعود کند، پاداشی برای بازیکنان و کادر فنی تیم ملی در نظر گرفته خواهد شد که در این زمینه صحبت‌های با آقای جهانگیری نیز داشته‌ام.

افزایش اعتبارات هیات‌های ورزشی لرستان به یک میلیارد تومان
گودرزی با اشاره به میزان اعتبارات پرداختی به هیات‌های ورزشی لرستان طی سال گذشته عنوان کرد: این میزان طی سال 92 حدود 527 میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال 93 سهم بیشتری برای هیات‌های ورزشی لرستان در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: امسال سعی خواهیم کرد که این میزان را به یک میلیارد تومان افزایش دهیم. البته متاسفانه پایه اعتبارات ورزش کشور را از ابتدا پایین گرفته‌اند اما برای بزرگ کردن این پایه باید از قدرت چانه زنی در سطوح مختلف ورزش استفاده کنیم.

وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم با بیان اینکه در سال پیش رو اعتبارات این وزارتخانه دو برابر شده است، ادامه داد: امیدواریم با کمک نمایندگان در مجلس شورای اسلامی این میزان اعتبارات هرساله افزایش یابد.

وی با تاکید بر تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی لرستان طی سال‌جاری عنوان کرد: در این راستا بر اساس توافقاتی که با استاندار لرستان صورت گرفته قرار شده که از محل واگذاری و یا تغییر کاربری زمین‌های ورزشی و فروش آنها زمینه اجرای این پروژه‌های نیمه تمام لرستان فراهم شود. بر اساس این مذاکرات امیدواریم طی امسال و سال آینده پروژه‌های نیمه تمام ورزشی لرستان به اتمام برسند.

پایین‌ترین سرانه ورزشی کشور در البرز و تهران
گودرزی با اشاره به سرانه فضای ورزشی لرستان بیان داشت: هم اکنون سرانه فضای ورزشی لرستان با میانگین کشوری که 72 سانتی متر است حدود 20 سانتی متر فاصله دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون کم‌ترین سرانه فضای ورزشی کشور مربوط به استان تازه تاسیس البرز است، یادآور شد: این در حالیست استان تهران که پایتخت کشور است دومین استان کشور بعد از البرز به لحاظ پایین بودن سرانه ورزشی است.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد پروژه های نیمه تمام ورزشی کشور اشاره کرد و گفت: آنچه که اتفاق افتاده در کشور این بوده سه هزار و 320 پروژه ورزشی بدون توجه به اینکه اعتبارات اینها از کجا می‌خواهد تامین شود، کلنگ زنی شده است. بر اساس برآوردی که ما انجام داده‌ایم، این پروژه‌های نیمه تمام نیازمند 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل هستند
نظر شما