جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۶
کد خبر: ۷۸۰۲۸
|
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸

نظر علی مطهری درباره «معمای شاه»

علي مطهري فرزند شهيد مرتضي مطهري گفت: پرداختن به اين‌گونه موضوعات به خصوص براي نسل جوان ما که دوره‌ آغاز نهضت اسلامي و پيروزي انقلاب اسلامي و رژيم شاه را درک نکرده‌اند بسيار مهم است.
به گزارش شهر،  وي ادامه داد:‌ البته موضوع سريال  معماي شاه  درباره‌ رژيم پهلوي است و از آن جايي که شهيد مرتضي مطهري در خرداد 42 در کنار امام خميني (ره) نقشش در نهضت انقلاب اسلامي تا پيروزي انقلاب داشته، به تصوير کشيده شده که اين سريال در توان فيلم‌ساز مي‌تواند سريال آموزنده‌اي براي مردم باشد.
مطهري افزود: مهم‌ترين درس انقلاب در گذر زمان اين است که مردم به خاطر آورند که اين انقلاب به آساني به دست نيامده و براي آن زحمات زيادي کشيده شده تا مردم قدر اين انقلاب را بيش از پيش بدانند.
مطهري درباره‌ ارتباط سخنان شهيد مطهري با شرايط امروز جامعه تصريح کرد: ما بايد هويت اسلامي و ملي خود را حفظ کرده و دچار خودباختگي و خود کم‌بيني نسبت به فرهنگ‌هاي بيگانه نشويم و يک نوع حماسه‌ فکري و فرهنگي در خود احساس کنيم. ملتي که اين‌گونه باشد هيچ‌وقت استعمار اقتصادي و سياسي در آن تأثير نخواهد داشت که انقلاب ما با اين هدف به وجود آمده که بايد براي حفظ اين انقلاب تلاش کنيم.
منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما