دلیل استاندارد نبودن بنزین وارداتی اعلام شد
مدیر امور بینالملل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه بنزین از طریق واسطهها وارد کشور میشود دلیل اعلام عمومی نشدن برخی از استانداردهای بنزین وارداتی را تشریح کرد.
به گزارش شهر، محسن قمصری در پاسخ به این سؤال "آیا در واردات بنزین استاندارد 4904 ــ استاندارد اجباری مصوب سازمان ملی استاندارد ــ رعایت میشود؟" گفت: "ما استاندارد خودمان را داریم، خیلی از استانداردهای شورای عالی استاندارد با استانداردهای شرکت نفت میخواند. واردات بنزین هم بر اساس استانداردهای شرکت ملی نفت است و در خیلی از موارد از استانداردهای سازمان استاندارد بهتر است".
او با اشاره به اینکه بنزین بر اساس "استاندارد مصرفی" که همان استاندارد شرکت ملی نفت است وارد میشود، گفت: بر اساس این استاندارد باید آروماتیک بنزین وارداتی 45 درصد، بنزن پنج درصد، گوگرد 1000 پی.پی.ام. باشد البته کیفیت بنزین وارداتی بهتر از این است بهطوری که آروماتیک آن 25 درصد، بنزن 1.2 درصد، گوگرد 100 پی.پی.ام. و اکتان بین 92 تا 100 است.
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در مورد اینکه استانداردهای شرکت ملی نفت پایینتر از استاندارد شرکت ملی پالایش و پخش است، گفت: بنزین وارداتی قرار نیست مستقیم مصرف شود بلکه با تولیدات داخلی مخلوط میشود، به همین دلیل بنزینهای مختلفی وارد کشور میشود.
قمصری در پاسخ به این سؤال "آیا تحریمهای وضعشده سال 1389 بر واردات بنزین به کشور در حال حاضر برداشته شده است؟" گفت: "همچنان برقرار است و از بین نرفته است. هیچ تغییری در شرایط تحریم ایجاد نشده است".
او در پاسخ به این پرسش که پس چگونه بنزین به کشور وارد میشود، گفت: بهروشهایی که خودمان بلد هستیم.
قمصری با تأیید اینکه با وجود تحریم ایران قادر به مذاکره مستقیم با پالایشگاهها برای دریافت بنزین نیست و واردات این فرآورده از طریق واسطهها انجام میشود، گفت: این شرایط از مضار تحریم است.
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در مورد علت درج نشدن بنزن و آروماتیک در نتایج آنالیز بنزین وارداتی گفت: "چون جزو استانداردها نیست اما شرکت ملی نفت این دو شاخص را کنترل میکند البته در مشخصات خرید هم وجود دارد".
او گفت: دلیلی ندارد که شرکت ملی نفت همهچیز را اعلام کند. ما در شرایط تحریم هستیم و اگر بخواهیم همهچیز را اعلام کنیم جلوی واردات بنزین را میگیرند.
او با تأکید بر اینکه بهدلیل مصالح ملی عدد آروماتیک و بنزن بنزین وارداتی اعلام نمیشود، گفت: با توجه به اینکه هر پالایشگاهی مشخص است که چه فرآوردهای و با چه کیفیتی تولید میکند، اگر این دو شاخص مطرح شود مشخص میشود که مبدأ بنزین وارداتی کجاست. مانند نفت خام، بدون آنکه ذکر شود نفت خام ایران است از مشخصات آن میتوان فهمید که نفت خام متعلق به چه کشوری است.
قمصری در مورد اقتصادی بودن تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی یا بنزین وارداتی گفت: ریفرمیت تولید واحدهای پتروشیمی محصولی میانی است که به درد مصرف سوخت نمیخورد اما بهدلیل محدودیتهای سالهای اخیر از این محصول استفاده شده است. بنزن بنزین پتروشیمی 12 درصد است و نباید آن را مصرف کرد و الآن که میتوانیم بنزین وارد کنیم چرا از بنزین پتروشیمی استفاده کنیم؟
گزارش خطا
پسندها:
۰
ارسال نظر
آخرین اخبار
بدنِ مادرانه یعنی عبور از خویشتن خویش
بازارچه «نگار آسمانی» در بوستان خیام برپا میشود
اردوی مادر و فرزندی به همت کتابخانه فرهنگسرای سرو
مدیر باغ کتاب: فروش کتاب رشد ۱۰۰ درصدی داشته است
شهاب حسینی تهیهکننده «پتک» شد؛ «نهنگ عنبر ۳» ساخته میشود
«قصه شکوه» با محوریت نگاه رهبر انقلاب به جایگاه زن مسلمان منتشر شد
«مادر» به شبکه نمایش میآید
نمایشگاه گروهی نقاشی کودک و نوجوان «شهر نقاشی » نگارخانه ابن سینا
افتتاح «سینماحقیقت» با رنگ ایران و روز مادر
نمایش و تحلیل فیلم «فرانکنشتاین» در فرهنگسرای ارسباران
رونمایی از فیلم «بی بی مریم» در باغ موزه قصر
نمایشگاه «فراتر از نگاه» در باغموزه قصر
هدیهای از جنس فرهنگ؛ پویش بزرگ «کتاب مامان۲» در تهران کلید خورد
نشست ماهانه «خانه ترانه» در فرهنگسرای ارسباران
تجلیل از مادر شهید سردار محمود باقری از شهدای جنگ ۱۲ روزه
«نگار آسمانی» به فرهنگسراهای پایتخت میآید