جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۶
کد خبر: ۷۸۳۳۲
|
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲

تشکر و عذرخواهی معاون فرهنگی ارشاد از مسئولان نمایشگاه کتاب و مردم

سیدعباس صالحی در مراسم اختتامیه نمایشگاه کتاب از برگزارکنندگان این نمایشگاه تشکر کرد و در عین حال از مردم بابت کمبودها عذر خواست.
به گزارش شهر، سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که شنبه در کنار علی لاریجانی و علی جنتی، در مراسم اختتامیه نمایشگاه شرکت کرد، به گفته خودش آمده بود تا از کسانی که طی ده روز گذشته تلاش وافری داشتند سپاسگزاری کند و همچنین از مردم بابت کاستی‌ها و کمبودهای نمایشگاه کتاب عذر بخواهد.

او گفت که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک اتفاق بزرگ فرهنگی است که بر محور کتاب رخ می‌دهد و اهل فرهنگ را گرد هم جمع می‌کند.

صالحی افزود: «در جشنواره‌های سینما، تئاتر، موسیقی و ... بخشی از اهل فرهنگ دور هم جمع می‌شوند اما کتاب شمع محفل فرهنگ است و همه اهل فرهنگ را دور خود جمع می‌کند.»

او در ادامه سپاسگزاری خود از همکارانش گفت: «از موسسان این نمایشگاه که به یک رویداد فرهنگی بزرگ در کشور تبدیل شده و همچنین از برگزارکنندگان 26 دوره گذشته نمایشگاه تشکر می‌کنم. من امروز آمده‌ام تا از کسانی که در این حرکت مقدس 10 روزه تلاش وافری داشته‌اند سپاسگزاری کنم. مجموعه‌های فراوانی در شکل‌گیری این حرکت نقش داشته‌اند، مجموعه‌هایی مثل مولفان، ناشران داخلی و بین‌المللی و تشکل‌های نشر که پابه‌پای معاونت فرهنگی و حتی جلوتر حرکت کرده‌اند و احساس کردند دوره جدیدی شروع شده که می‌خواهد کار را به اهل فرهنگ بسپارد.»

صالحی همچنین اظهار کرد: ‌«این حرکت ده‌ها نهاد همکار دارد، نهادهایی مثل شهرداری، بانک، گمرک و... که هر کدام از آن‌ها اگر نبودند کار ما ناقص می‌ماند. در حرکت‌های علمی و فرهنگی درون نمایشگاه هزاران شخصیت نقش داشته‌اند. امسال شاید 300 نشست در نمایشگاه برگزار شد.»

او در ادامه از سخنرانان این نشست‌ها، فعالان حوزه فرهنگی، رسانه‌ها و شخصیت‌های علمی، سفارت‌خانه‌ها و به طور ویژه نمایندگان افغانستان سپاسگزاری کرد و گفت: «از عنایات آقای جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، که از این حرکت فرهنگی حمایت کردند سپاس ویژه دارم.»

صالحی افزود: همچنین از معاونان وزارت‌خانه‌ها و همکارانم در معاونت فرهنگی تشکر می‌کنم و تشکری ویژه از جناب آقای روحانی رییس جمهور محترم و فرهیخته کشورمان که سخنران محترم مراسم افتتاحیه بودند، دارم. همچنین سپاس مجدد دارم از جناب آقای لاریجانی که مراسم اختتامیه را با حضور خود مزین کردند.»

نظر شما