کد خبر: ۷۸۵۸۲

عضو شورای شهر: در صندلی عقب تاکسی باید ۲ مسافر بنشینند

یک زمانی روی صندلی جلوی تاکسی دو نفر می نشستند و ما بسیار برای جلوگیری از این موضوع مبارزه کردیم. در چین به عنوان کشوری که بیش از یک میلیارد نفر جمعیت دارد، این رسم نیست که روی صندلی جلو دو نفر یا روی صندلی عقب سه نفر بنشینند.

به گزارش شهر، عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در صندلی عقب تاکسی‌ها باید دو مسافر سوار شوند، گفت: به این ترتیب هم استهلاک خودرو پایین می‌آید و هم شئون اخلاقی و اسلامی رعایت می‌شود.

معصومه آباد در این خصوص گفت: ما هر سال بحث افزایش کرایه تاکسی ها را مطرح می کنیم، بدون اینکه تاکسی ها را به استانداردهای رایج در سطح دنیا برسانیم. در سراسر دنیا از تاکسی به عنوان یک وسیله نقلیه خصوصی و لوکس استفاده می شود، در حالی که در کشور ما تاکسی یک وسیله نقلیه عمومی است.

وی ادامه داد: طبق آمار معاونت حمل و نقل و ترافیک، ما 10 درصد استانداردهای جهانی تاکسی را داریم. بعد وقتی می خواهیم افزایش نرخ بدهیم، تورم سالانه را لحاظ می کنیم. در حالی که من فکر می کنم یکی از مسائل فرهنگی اجتماعی که باید در مورد تاکسی ها لحاظ کنیم، تعداد سرنشینان آن است.

عضو شورای شهر در توضیح بیشتر گفت: صندلی عقب تاکسی برای 2 نفر طراحی شده، ولی ما سه نفر انسان بالغ را روی این صندلی می نشانیم، بدون رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی و هیچ توجهی به این مسائل نداریم.

آباد خاطرنشان کرد: یک زمانی روی صندلی جلوی تاکسی دو نفر می نشستند و ما بسیار برای جلوگیری از این موضوع مبارزه کردیم. در چین به عنوان کشوری که بیش از یک میلیارد نفر جمعیت دارد، این رسم نیست که روی صندلی جلو دو نفر یا روی صندلی عقب سه نفر بنشینند.

وی افزود: باید فرهنگ سازی کنیم و کرایه ها را بین سرنشینان سرشکن کنیم تا به رانندگان تاکسی هم فشار نیاید. ولی قطعا مردم از این موضوع استقبال خواهند کرد؛ چون این مسئله معضلات فرهنگی و اخلاقی ایجاد کرده است. به همین دلیل من مطمئنم مردم حاضرند 20 تومان اضافه بپردازند و در آسایش به مقصد برسند.

آباد تاکید کرد: به این ترتیب استهلاک خودرو و همچنین برخورد و درگیری بین مسافران کمتر خواهد شد و در فضای راحت می توانند تردد شهری داشته باشند. استاندارد جهانی هم همین است و ما باید تاکسی ها را به سمت استاندارد شدن ببریم، ولی در بحث استاندارد، فقط داریم روی قیمت ها بحث می کنیم.

عضو شورای شهر اذعان داشت: در شش هفت سالی که من در شورای شهر حضور دارم، هیچ وقت نگفته ایم چگونه تاکسی ها را استاندارد کنیم تا خدماتی که به مسافر داده می شود، مشابه خدماتی باشد که در دنیا ارائه می شود.

وی در پایان گفت: اولین گام برای استاندارد کردن تاکسی ها، بحث ایمنی مسافر است. زیرا راننده اکنون خود را ملزم می داند که کمربند ایمنی را ببندد، اما مسافران الزامی به بستن کمربند نمی بینند. بحث دیگر هم ظرفیت مسافر است که باید برای صندلی عقب دو نفر تعریف شود.
گزارش خطا
ارسال نظر
آخرین اخبار
نشست رسانه‌ای هفتمین جشنواره تئاتر شهر برگزار شد
آیین رونمایی از کتاب «سومین پر سیمرغ» در باغ کتاب تهران
آثار بخش مهمان هفتمین جشنواره تئاتر «شهر» اعلام شد
انتشار تصویر «بهنام تشکر» در نقش کارآگاه علوی/ اسامی دیگر کارآگاهان
روند درمانی رضا امیرخانی؛ عبور از نقطه اوج التهاب مغزی بدون آسیب ثانویه جدی
نقد و بررسی رمان «جای خالی سلوچ» در کتابخانه شهید جهان‌آرا
صفحه اول روزنامه‌ها- شنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۴
«آیینه حوا»؛ بازتابی از نگاه زنانه در قاب هنر
موزه امام علی(ع) میزبان نقاشی قهوه‌خانه‌ای و آفرینش پرده‌ای عظیم از زندگی پیامبران
موضوع «تنبلی و اهمال کاری» در اندیشگاه ابرانسان بررسی می‌شود
بدنِ مادرانه یعنی عبور از خویشتن خویش
بازارچه «نگار آسمانی» در بوستان خیام برپا می‌شود
اردوی مادر و فرزندی به همت کتابخانه فرهنگسرای سرو
مدیر باغ کتاب: فروش کتاب رشد ۱۰۰ درصدی داشته است
شهاب حسینی تهیه‌کننده «پتک» شد؛ «نهنگ عنبر ۳» ساخته می‌شود
«قصه شکوه» با محوریت نگاه رهبر انقلاب به جایگاه زن مسلمان منتشر شد
«مادر» به شبکه نمایش می‌آید
نمایشگاه گروهی نقاشی کودک و نوجوان «شهر نقاشی » نگارخانه ابن سینا
افتتاح «سینماحقیقت» با رنگ ایران و روز مادر
نمایش و تحلیل فیلم «فرانکنشتاین» در فرهنگسرای ارسباران
رونمایی از فیلم «بی بی مریم» در باغ موزه قصر
نمایشگاه «فراتر از نگاه» در باغ‌موزه قصر
هدیه‌ای از جنس فرهنگ؛ پویش بزرگ «کتاب مامان۲» در تهران کلید خورد
نشست ماهانه «خانه ترانه» در فرهنگسرای ارسباران
تجلیل از مادر شهید سردار محمود باقری از شهدای جنگ ۱۲ روزه