جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۱
کد خبر: ۷۸۷۳۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴

کميته‌ واگذاري‌ استقلال‌ و پرسپوليس‌ تشکيل‌ مي‌شود

معاون پارلماني وزارت ورزش و جوانان گفت: در بحث واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس از يکي دو هفته ديگر کميته‌اي را تشکيل مي‌دهيم که نمايندگان سازمان خصوصي‌سازي و مجلس هم در آن حضور دارند تا ساز و کار واگذاري اين دو باشگاه را مشخص کنيم
به گزارش شهر، امير رضا خادم در توضيح بحث شفاف‌سازي قراردادها در فوتبال اظهار داشت: وزارت ورزش در قرارداد بازيکنان دخالتي نکرده‌ است. در واقع اين پيشنهاد تخصصي سازمان ليگ و اهالي فوتبال بوده و هدف ما نظام‌مند کردن و شفاف‌سازي هزينه‌هاي فوتبال است. آنچه ما از فدراسيون و سازمان ليگ خواسته‌ايم همين شفاف‌سازي هزينه‌هاي فوتبال است و اينکه اگر پولي از بودجه دولتي صرف مي‌شود بي‌حساب و کتاب نباشد.

 وي ادامه داد: ما در بحث قرارداد بازيکنان دخالتي نداريم بلکه آنچه سازمان ليگ به ما پيشنهاد داده سقف هزينه باشگاه است که حسابرس دارد و سازمان بازرسي بر آن نظارت مي‌کند. تمام بحث ما همين يک جمله يعني شفاف‌سازي هزينه در فوتبال است. ساير مسائل مباحث تخصصي است که نه به آن ورود مي‌کنيم و نه صلاحيت ورود به آن را داريم.

نماينده تام الاختيار وزير ورزش در واگذاري دو باشگاه پرسپوليس و استقلال يادآور شد: سازمان ليگ به ما اعلام کرده بحث سقف هزينه باشگاه‌ها موضوعي است که در اروپا هم دنبال مي‌شود و حتي پلاتيني نيز اين مسئله را پيگيري مي‌کند.

خادم در مورد واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس به بخش خصوصي گفت: به طور حتم تا پايان سال شرايط کامل حقوقي براي واگذاري استقلال و پرسپوليس از طريق سازمان خصوصي‌سازي را فراهم مي‌کنيم و بعد از آن وزارت ورزش و جوانان ديگر وظيفه‌اي ندارد و اين واگذاري از طريق وزارت اقتصاد و سازمان خصوصي‌سازي انجام خواهد شد.

وي تصريح کرد: در بحث واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس از يکي دو هفته ديگر کميته‌اي را تشکيل مي‌دهيم که نمايندگان سازمان خصوصي‌سازي و مجلس هم در آن حضور دارند تا ساز و کار واگذاري اين دو باشگاه را مشخص کنيم اما به طور قطع اين واگذاري در اين فصل انجام نخواهد شد.
نظر شما